1

Onderwerp: dieprode rozen: met gumpaste?!

Ik moet voor een bruidstaart rode rozen maken.. Nou  maak ik mn rood meestal met voorgekleurde fondant maar dat hard toch nirt hard genoeg uit bij mij...

Weten jullie of en hoe ik aan dieprode gumpaste kan komen?  hoe doen jullie dat? Ik zie hier toch regelmatig mooie rode rozen voorbijkomen

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (05-04-2013 21:42)

Re: dieprode rozen: met gumpaste?!

Ik heb deze gemaakt met....... WITTE fondant  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPEHQOEH.jpg

Daarna gedust met rood en claret en voilà  ;)
Niet dat dit de beste manier is of zo, maar zo kan het dus ook  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3 Laatst bewerkt door Jolly-Joycie (06-04-2013 00:44)

Wow! Heb je die gewoon gedust?! Mooi zeg!
Ik dust eigenlijk alleen maar ergens pearldust op oid. Heb nog nooit wit naar een andere kleur gedust op deze manier.. Bedankt voor je antwoord iig.

Misschien een domme vraag maar dust je dan de blaadjes nadat de roos af en gedroogd is of dust je voordat je de blaadjes aanbrengt?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

4 Laatst bewerkt door Sonj@ (06-04-2013 07:09)

Ik heb gedust nadat de roos al droog was :Y
Ik denk dat hij anders zou beschadigen  ;)

Maar zoals gezegd: dit kwam toevallig zo en ik dacht laat ik het eens proberen. Je moet bijvoorbeeld heel erg opletten met vlekken na het dusten, omdat de roos blijft 'afgeven' zeg maar. Of je moet het voorelkaar krijgen om de dust te fixeren met stoom, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

*edit* maar je kunt gumpaste prima kleuren hoor! Rood is een lastige kleur, maar wellicht wat langer laten inwerken?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

ik heb diep roze rozen maken. Dit heb ik gedaan door witte fondant gumpaste mengel(50%/50%) te kleuren met een heel klein beetje zwart en een beetje paars en rood van sugairflair.Dan krijg je de kleur van de roos in de kern van hierboven.  Na dat alles opgedroogd is heb ik de randjes en de kern gedust.