1

Onderwerp: Taart met mascarpone

Hoi allemaal ik heb een aantal vraagjes en ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen , ik moet een taart maken voor iemand met een mascarpone aardbeien vulling met stukjes witte chocolade. Kan iemand mij daar een recept van sturen met hoeveel drank er dan precies in moet ?
Daarna wil ik hem bekleden met marsepein kan dat gewoon ?, want ik neem aan dat deze in de koelkast moet maar dan smelt de marsepein toch?

Ik hoop dat iemand me wil helpen ! Groetjes !

2

Re: Taart met mascarpone

Hoi
Ik heb een recept komt ie

500 gr mascarpone
beetje basterdsuiker
een paar eetlepels Cointreau ( vervang ik zelf door fruitsap)
100 gram witte chocolade fijn gehakt
400 gram aardbeien ( of bosvruchten, mandarijntjes, perzik enz)
sap van 1 citroen
3 blaadjes gelatine

-week de gelatine in koud water
-klop de mascarpone met suiker en cointreau goed los
-pureer de helft van de aardbeien en snij de andere helft in stukjes
-meng de puree met de chocolade door de mascarpone en schep     er de stukjes door
-verwarm het citroensap en los hier de uitgeknepen gelatine in op
-roer dit door het mascarpone mengsel en laat het een beetje opstijven in de koelkast

Goed voor 2 lagen in een taart van 30 cm
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Gr Wendy

3

Hoi,

Ik was benieuwd of je deze vulling ook in kan vriezen?
Dan bedoel ik wel met de taart zelf, aangezien ik de taart alvast wil gaan maken en invriezen en op de dag zelf wil gaan bekleden.
Ik hoor het graag!

Groetjes,
Iris

4

Oke maar hoeveel is een beetje drank? En moet ik me taart wel afsmeren met botercreme of kan dit ook met deze crème ? Waarschijnlijk niet vanwege de stukjes chocolade? Sorry maar ik moet deze voor het eerst maken . 
En kan ik deze dan buiten de koelkast bewaren of niet ?

5

Ik denk dat je de taart wel kunt invriezen.

En de hoeveelheid drank zal niet zo veel zijn, je hebt het nodig om de mascarpone los te roeren. Misschien beginnen met 1 lepel en zo nodig meer toevoegen.

6

Kan ik de drank ook vervangen door gewoon het sap van aardbeien de klant wil geen drank .

Alvast bedankt

7

in het recept hierboven staat:1 of 2 eetl. cointreau(vervang ik zelf door fruitsap)

dus ja, het kan :)

8

Kan ik hem met marsepein bekleed in de koelkast doen ? Want daar is wel wat onduidelijkheid over op de site .

9

Kan ik hem met marsepein bekleed in de koelkast doen ? Want daar is wel wat onduidelijkheid over op de site .

10

11 Laatst bewerkt door Daisy1990 (05-04-2013 18:02)

O dat ging niet helemaal Goed haha

12

Daisy1990 schreef:

Kan ik hem met marsepein bekleed in de koelkast doen ? Want daar is wel wat onduidelijkheid overd op de site .

dat kan gewoon ik doe het dan ook nog in een taartdoos. Je kan afsmeren met botercrème 1:1 met een smaakje wat ook in de taart zit of vanille. Bak ze!

13

Oké dus gewoon de lagen met mascarpone met chocolade stukjes en aardbei plakjes en dan afsmeren toch met botercreme smaakt dat dan nog lekker? Sorry Maar ik maak deze vulling voor het eerst . Vandaar alle vragen

14

De vulling maken zoals het aangegeven wordt de helft pureren en de rest in stukjes erdoorheen mengen een dijkje maken(om te voorkomen dat de vulling uitloopt) en de taart ermee vullen en dan dun afsmeren hoeft niet zo dik proef je niet veel van anders bij even bij Recepten kijken voor afsmeren. Is dit je eerste taartje?

15

Nee dit is zeker niet me eerste taart het is me 4de bestelling voor een klant wel de eerste met deze vulling. Oké dus ik kan het recept van hierboven gewoon volgen en dan de alcohol weg laten ik dacht zelf een laag aardbeien schijfjes en daarop de mascarpone met chocolade te spuiten. En dan inderdaad afsmeren met botercreme en afwerken met marsepein. En in een doos in de koelkast bewaren

16

Moet ik de drank dan nog echt speciaal vervangen door iets anders ? Of is dat niet nodig ?

17

Zoals verwendy66 schreef een beetje vloeistof om de marscapone los te roeren kan denk ik ook met een beetje gepureerd aardbeien

18

Ja of ik pureer ze echt tot sap

19

Dames, een vraagje, ik moet dinsdag een taart afleveren bij iemand kan ik hem dan zondag al maken met een mascarpone vulling en afsmeren om goed te laten opstijven voor het bekleden van marsepein ( maandag )

20

verwendy66 schreef:

Hoi
Ik heb een recept komt ie

500 gr mascarpone
beetje basterdsuiker
een paar eetlepels Cointreau ( vervang ik zelf door fruitsap)
100 gram witte chocolade fijn gehakt
400 gram aardbeien ( of bosvruchten, mandarijntjes, perzik enz)
sap van 1 citroen
3 blaadjes gelatine

-week de gelatine in koud water
-klop de mascarpone met suiker en cointreau goed los
-pureer de helft van de aardbeien en snij de andere helft in stukjes
-meng de puree met de chocolade door de mascarpone en schep     er de stukjes door
-verwarm het citroensap en los hier de uitgeknepen gelatine in op
-roer dit door het mascarpone mengsel en laat het een beetje opstijven in de koelkast

Goed voor 2 lagen in een taart van 30 cm
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Gr Wendy

Wat een heerlijk recept. Dat ga ik zeker opslaan en een keer uitproberen

21

Daisy1990 schreef:

Dames, een vraagje, ik moet dinsdag een taart afleveren bij iemand kan ik hem dan zondag al maken met een mascarpone vulling en afsmeren om goed te laten opstijven voor het bekleden van marsepein ( maandag )

Nee dat zou k niet doen. Mascarpone is niet zo lang houdbaar

22

Zou ik ook niet doen. Mascarpone en roomvullingen (slagroom, bbr) vul ik 1 dag van tevoren. Dit soort vullingen moeten ook altijd in de koelkast. Ik zet de taarten altijd bloot in de koelkast en heb nooit last van een smeltende taart. Smeer wel af met de 1:1. De keer dat ik een smeltende taart had kwam doordat ik deze in een koeltas (zo'n ding die je in een vouwkrat kan zetten met elementen eronder) had gezet. Toen de elementen gingen ontdooien kwam er dus veel vocht vrij, wat niet weg kon omdat de rits dicht zat. Vocht vermijden dus  ;)

23

Dus als ik maandag vul voor dinsdag is het prima .

24

ja zou het wel zo laat mogelijk doen...

25

Hoi Jelly
Dit is een superlekker recept  :9 en je kan met zo veel soorten fruit mixen. Ik maak het regelmatig met mandarijntjes. Door die stukjes witte chocola is het lekker knapperig zeg maar.  Ik smeer dan wel af met witte ganache.