1 Laatst bewerkt door AnitaMepp (05-04-2013 07:30)

Onderwerp: Taart afsmeren met??

Hallo allemaal. Ik heb veel op you tube gekeken en daar hebben ze het steeds over een taart afsmeren met icing (engels). Wie weet wat ze daar mee bedoelen? Ik werk wel met royal icing, maar dat word hard. Of word dit niet hard als de fondant eroverheen komt? Ik wou graag afsmeren met iets anders dan botercreme.

Ik denk en kijk in "taart"

Re: Taart afsmeren met??

http://www.deleukstetaarten.nl/faq

Misschien een idee om hier te beginnen ?

I never met a calorie I didn't like....

3

Ze hebben het dan waarschijnlijk over buttercream icing (Google is your best friend ;)).

4

Die amerikaanse taarten worden meestal afgesmeerd met Buttercreem icing. Dat een botercreme rijk aan crisco en poedersuiker.

Met royal icing kan je ook afsmeren, maar dat hoef je dan niet te bekleden. Je bekleed namelijk eerste de taart en doet over het marsepein een laagje Royal Icing. Door het vet in de marsepein wordt de RI dan ook niet echt keihard.

Als je onder je fondant iets anders lekkers zoekt kan je ook een keer Ganache proberen. Daar kan je mee afsmeren, het wordt stevig en daarna kleden met wat je lekker vind

Ik gebruik zelf al bijna een jaar alleen maar ganache. Maar ik heb ook lang botercreme 1:1 gebruikt (1 deel poedersuiker + 1 deel roomboter).

6

absoluut 1:1 botercreme.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

7

taartjesdroom schreef:

Ik gebruik zelf al bijna een jaar alleen maar ganache. Maar ik heb ook lang botercreme 1:1 gebruikt (1 deel poedersuiker + 1 deel roomboter).

En hoe maak je die ganache? Staat vast wel bij de recepten,maar misschien heb jij een lekker recept

Ik denk en kijk in "taart"

Voor melk gebruik ik 1 op 2. 1 deel slagroom aan de kook brengen en 2 delen melkchoco smelten en in 2 delen door elkaar roeren. Als het gaat glimmen is hij goed. Dan laten afkoelen.

Voor puur doe ik 1:1 en smelt ik de choco niet van te voren.

9

Ik zweer ook bij afsmeren met ganache!

In dit draadje staan veel tips:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=216875