1

Onderwerp: iemand evaring met agar agar???

Voor een vegetarisch vriendin maak ik een taart met als vulling aardbeien bavarois.  Nu wil ik geen gelatine maar agar agar gebruiken.  Iemand ervaring? er staat op dat je het moet koken met water en als het afkoeld wordt het puddig die je dan door de slagroom mengt maar word de vulling dan niet waterig qua smaak? kan ik het ook koken me gepureerde  aardbeien?
Gr merlin

2 Laatst bewerkt door Esthervv (04-04-2013 17:21)

Re: iemand evaring met agar agar???

het is te vergelijken met maizena....er is van dr.oetker een gelatine die op plantenbasis is, heet vegegel (geloof ik) . Ik denk dat dit makkelijker voor je werkt. overigens kun je de agar agar in aardbeiensap koken...wordt het niet waterig. veel geluk!

3

Bedankt voor de tip. Ik ga wel ff bij de dr. Oetker spulletjes neuzen en anders vermeng  ik die agar agar idd met aardbeiensap
Gr merlin

4

Agar agar, de consitentie loopt terug. Niet te vroeg maken dus.
Gebruik de zoekfuctie maar eens, over dit onderwerp

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5

Hoi hoi,
ook een vraag van mij :)
wat voor biscuit heb je gebruikt? deze moet ook vegetarisch zijn denk ik (dus geen ei).
ben heel benieuwd!

groetjes,
ellen

elle vegetarisch eet wel vaak ei..

veganisten eten geen ei..

een onbevrucht ei is geen gedood dier

een veganist eet en gebruikt niks wat van een dier komt (levend of dood)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

Dat wou ik net zeggen haha

8

Het is al een oud draadje, maar ik zie het nu pas.
Ik werk zelf vaak met Agar.
Ik gebruik het net als gelatine.
DUs even oplossen in wat kokend water en dan toevoegen aan de slagroom van je bavarois.
Dan wordt het een prima vulling! De bindkracht is iets groter geloof ik.
In eerste instantie lijkt er niets te gebeuren, maar als het af is gekoeld wordt het mooi stijf.
Ik verwerk het ook met soya slagroom. Gaat prima!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com