1 Laatst bewerkt door M3// (03-04-2013 18:34)

Onderwerp: Nieuw onbekent terrein HELP

hallo iedereen

ik zal me even voor stellen ik ben hier nieuw!!
ik ben mandy 22jaar en lekker huismama woon in weert(limburg)

ik heb sinds gister besloten om te gaan knutselen met cupcakes taarten, en fondant,  :D ,
nou heb ik heel enthousiast (marshmallow) fondant gaan maken, ik zit namelijk 9maanden van het jaar in buitenland en zou niet weten waar ik het moet kopen, dus dacht makkelijk en goedkoper :D maar nou blijft me fondant heel erg plakkerig en gedraagt zich al kauwgom,
ik had recept van 300gram marschmallow.s en 500poedersuiker en 2 eetlepels water,,, er zit inmiddels al veel meer als 500gram suiker in  :( , iemand tips? het is niet makkelijk te verwerken, blijft overal aan plakken.ondergrond, deegroller, folie  :rolleyes: heb wat bloemetjes geprobeerd te maken,(hoe moet je foto,s toevoegen?) maar omdat ik zoveel poedersuiker heb gebruikt om het een beetje te kunnen vormen blijf je het poeder suiker zien, ik had roze en witte fondant gemaakt, hoe krijg je het overtollige poedersuiker netjes weg?,

supper leuke site, veel iedeetjes! tips, en recepten, ik ga  me zekker vermaken hier

Re: Nieuw onbekent terrein HELP

Welkom Mandy!

Als ik je recept zo lees, is er niets 'mis' met de manier van bereiden. Dat je marshmallowfondant blijft plakken kan zijn omdat er te weinig poedersuiker in zit (of teveel marshmallows) maar als je je aan het recept hebt gehouden, zou dit het niet moeten zijn. Wellicht heb je dan te lang doorgekneed en is het te warm geworden. Het kan dan geen kwaad om het MMF (marshmallowfondant) even te laten rusten (wel even afdekken of inpakken in folie).

Het overtollige poedersuiker zou je kunnen wegkrijgen door meer te kneden, maar als het poedersuiker eenmaal te zien is op je MMF, is het lastig dit nog te verwijderen.

Ook in het buitenland is vaak fondant kant en klaar te krijgen, hoor! Ik weet niet waar je in het buitenland verblijft maar er zitten hier op het forum mensen die verspreid over de hele wereld wonen. Zij kunnen je vast tips geven welke winkels/ merken je het beste kunt gebruiken. Succes ermee!

3

hoi hoi

ja ik kom niet verder dan de suppermarkt en ik heb het nog niet gezien,al ga ik hier naar de mega suppermarkten! , als ik de fondant wil gaan gebruiken gebruik ik veel poedersuiker voor op de ondergrond, anders blijft het zo plakkerig en dan blijven er dus ook sipjes/klontjes poedersuiker op liggen :( ik ga vandaag een nieuwe fondant maken en gewoon meer poedersuikere dan,,wel een ongeloofelijk kliederboel maakt het plakkerige bende haha,,,

ik heb me een set besteld met een hoop uitstekers een smoother van die boetseer tool,s etc

hoop dat het me een beetje gaat lukken :D maar met alle informatie hier vast wel,

heb al een paar boemetjes/roosjes gemaakt  hoe moet je een foto uploaden?

bedankt voor je reactie :D

Als je in een land bent waar het warm en vochtig is kan het daar ook door komen... Dan moet je weer andere verhoudingen gebruiken.

5

hoi hoi

bedankt voor je reactie maar ben heelaas niet in zn lkk warm land :( ik zit in duitsland in de sneeuw :(, hahaha ik ga het vandaag weer proberen mischien met wat meer geduld, en suiker :P

ps kan iemand mij uitleggen hoe je foto,s er op zet? ben normaal best handig maar met deze site kom ik dr niet uit :( :o

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723

Hier staat het allemaal heel duidelijk uitgelegd! ;)

7

bedankt manon!!!! :thumb:
ik had het zelf niet gevonden anders!!!!!!

ik ben druk bezig met fondant kapsels etc :D zal binne kort een foto,s plaatsen! van me allereerste creatie,s! ben letterlijk nog maar 2 dagen ant knutselen hihi

bedankt iedereen! :cool:

8

veel plezier we kijken uit naar je creaties :)