1

Onderwerp: hoe maken jullie dit? (terug van weggeweest)

hallo,

Terug van een mega tijd afwezig te zijn geweest. Ondertussen bevallen van ons 2de kindje.Een meisje,Hailey  :)

Nu ik alles weer op de rit heb beginnen de bak kriebels weer te komen!

Ik wou graag kleine 1 persoons taartjes maken.  Hoe maken jullie die?
Maken jullie bijvoorbeeld 1 grote vierkante plaat en steken jullie daar kleine rondjes uit? of maken jullie ze allemaal 1 voor 1?  lijkt me zo zonde van de oven. (staat dan mega lang aan voor elke keer 1 mini taartje). Ik heb namelijk ook geen zin om 14 kleine bakvormen te kopen.

Ik moet er echt weer helemaal in komen!

Graag jullie ideeen hierover :Y

groetjes!

2

Re: hoe maken jullie dit? (terug van weggeweest)

In een cupcake/muffin bakvorm?

ik denk dat je petit fours bedoelt?
Dat kan al met een (vierkante) bakvorm (even kijken hoe groot je ze wilt maken) of met een bakplaat...

4

uitsteken in kleine taartjes is ook leuk :) en welkom terug je bent er zo weer in...leuke naam trouwens haily s6 en veel plezier weer met het bakken enzo

groetjesss

5 Laatst bewerkt door monique69 (03-04-2013 16:17)

ohh wat ik nog zeggen wou..zag van de week hier een heel leuk idee leken net witte negerzoenen en dan een vogeltje erbij met kooitje erop..grr ken hem zo gauw niet vinden was zooooo leuk gemaakt vond ik :)

6

Wil je ronde of vierkante taartjes?
je kan ze bakken in de speciale multi mini cakepannen van Alan Silverwood maar die zijn aardig aan de prijs (€42,50 bij ellenscreativecakes.nl).

En anders gewoon een vierkant biscuit bakken. In lagen snijden en dan rondjes uitsnijden of vierkantjes. Net wat je wil.

In het boek Cake chic van Peggy Porschen staat een howto.

7

djehr schreef:

Wil je ronde of vierkante taartjes?
je kan ze bakken in de speciale multi mini cakepannen van Alan Silverwood maar die zijn aardig aan de prijs (€42,50 bij ellenscreativecakes.nl).

En anders gewoon een vierkant biscuit bakken. In lagen snijden en dan rondjes uitsnijden of vierkantjes. Net wat je wil.

In het boek Cake chic van Peggy Porschen staat een howto.

Het is wel erg duur jah, vooral omdat je ook nog de uitbreiding erbij moet kopen, maar het wel super gaaf en handig!! misschien een idee voor later :)

Ik denk dat ik maar een vierkant blik ga kopen en daar idd kleine vierkantjes  uit ga snijden.

Bedankt iedereen, nu druk opzoek naar leuke en lekkere ideeen voor petit fourtjes ( die naam was ik ff vergeten daarvoor )
dus ik neus het forum weer af :)

8

Je kunt ook gewoon een biscuit bakken op je bakplaat of braadslee van de oven en daar dan kleintjes van uitsteken zoals hierboven al is beschreven.

Christine.

9

monique69 schreef:

ohh wat ik nog zeggen wou..zag van de week hier een heel leuk idee leken net witte negerzoenen en dan een vogeltje erbij met kooitje erop..grr ken hem zo gauw niet vinden was zooooo leuk gemaakt vond ik :)

Op de site van mjamtaart staat daar een how-to voor, en dat zijn inderdaad negerzoenen!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

Ik heb deze vorige week gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=221524

Heb een bakvorm van 28cm rond genomen en die eerst gesneden (zoals met vullen) en vervolgens met een uitsteker (die je gebruikt im eten mooi te serveren) rondjes van 6cm uitgestoken.

Die gevuld afgesmeerd en bekleed. Was wel erg veel werk. Was ook vrij veel om alleen te eten ;)

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

11

ChoiceTaarten schreef:

Ik heb deze vorige week gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=221524

Heb een bakvorm van 28cm rond genomen en die eerst gesneden (zoals met vullen) en vervolgens met een uitsteker (die je gebruikt im eten mooi te serveren) rondjes van 6cm uitgestoken.

Die gevuld afgesmeerd en bekleed. Was wel erg veel werk. Was ook vrij veel om alleen te eten ;)

wauw die zijn mooi!dat is precies wat ik wil maken! heb je dan de lagen die je gesneden hebt, eerst allemaal van elkaar gehaald?toen besmeerd en toen weer op elkaar gedaan?
mooi hoor!

12

Siska1974 schreef:
monique69 schreef:

Op de site van mjamtaart staat daar een how-to voor, en dat zijn inderdaad negerzoenen!

dat is ook n super leuk idee zeg!!die ga ik zeker ontouden en zeer zeker n keer maken!! mega lekker en leuk