Onderwerp: Weer eens iets anders dan pasen ;)
Een paar weken terug ging ik mijn zoontje bij de oppas (een vriendin) ophalen en die vertelde dat ze begin september hun 2e kindje krijgen. Voor mijn gevoel reageerde ik een beetje knullig en dat was natuurlijk niet leuk van mij ! Maar hiermee heb ik het vast weer goed gemaakt
:
Een paar dagen later kreeg ik een mailtje van haar schoonzusje (ook een vriendin van ons) dat zij half september hun 1e kindje verwachten. Voor hun maakte ik bijna dezelfde koekjes. Ik heb expres gekozen voor een 3d opmaak omdat onze vriendin blind is.
Afgelopen zaterdagavond zagen we hun alle 4 en vond ik dus een mooi moment om hen allemaal te feliciteren.
En omdat ik toch bezig was bedacht ik dat ik om nog een serie koekjes te maken. Deze waren voor het 3e stel die we ook bij hen zouden zien. Na een lange zware periode lijkt er bij hun weer licht aan de horizon te komen. En daarom maakte ik vrolijke koekjes die een beetje een (nieuwe) lente uitbeeldde voor mijn gevoel.
Helaas waren zij er niet. Eigenlijk wilde ik ze morgen opsturen maar mijn man en zoontje ging vandaag op visite bij weer een andere vriendin. Zij was met weekendverlof uit een epilepsiekliniek. En kon dus ook wel een opkikkertje gebruiken.
En als ik dan toch bezig ben zet ik ook maar even die overheerlijke banaan / chocolade tompoezen van deze week er bij. Niet goed voor de lijn en veel te lekker!
En deze zijn zonder banaan:
Ik was bang dat het bladerdeeg heel snel zacht zou worden maar dat viel me heel erg mee. De andere dag was het overige nog best knapperig!
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/