1

Onderwerp: Spreekbeurt over zeesterren...

Morgen heeft mijn dochter haar allereerste spreekbeurt. Als onderwerp heeft ze zeesterren gekozen.
8 jaar en ontzettend zenuwachtig. Want wat is het eng om voor de hele klas je verhaaltje te houden. Om de spanning wat te verlichten heb ik koekjes voor haar gebakken. Die mag ze dan na de spreekbeurt uitdelen. En ineens was het helemaal niet zo erg om een spreekbeurt te houden  :lol:  :lol:

Uiteraard wel in het thema gebleven: Patrick van Spongebob.
Was leuk om te doen. Nog niet zo mooi strak als de koekebakkers maar ben voor nu best tevreden  :o  :)

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/63518_582801825073105_1565883024_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/300215_582802235073064_1133241637_n.jpg

Leuk dat je even de tijd hebt genomen om te kijken  :thumb:

2

Re: Spreekbeurt over zeesterren...

whahahahaha geweldig , Patrick zeester , erg leuk gemaakt . Doe het je niet na  en ontzettend origineel idee . Zeker voor je dochtertje , om dit na afloop uit te kunnen delen.
Wat leuk ,dat dit voor haar gelijk de spanning minder is en lief van mam om dit te maken  :thumb:

3

Hoop dat het morgen ook nog een eetje doorwerkt. Voorlopig kan ze nu niet in slaap komen. Kan de zomertijd zijn maar ook de zenuwen. We gaan het zien  :)

4 Laatst bewerkt door Hertje (02-04-2013 12:56)

Heel leuk! :thumb:

Leuk onderwerp, die spreekbeurt gaat vast helemaal goed. :Y 

Jammer dat je dochter niet al vanaf groep 1 spelenderwijs aan spreekbeurten heeft kunnen wennen. Een spreekbeurt hoeft geen stressgebeuren te zijn als de school er een goed beleid voor heeft.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Leuk gedaan!
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan  :Y

6

Hertje schreef:

Heel leuk! :thumb:

Leuk onderwerp, die spreekbeurt gaat vast helemaal goed. :Y 

Jammer dat je dochter niet al vanaf groep 1 spelenderwijs aan spreekbeurten heeft kunnen wennen. Een spreekbeurt hoeft geen stressgebeuren te zijn als de school er een goed beleid voor heeft.

Bij mijn dochter op school beginnen ze in groep 4 met de spreekbeurten. Er wordt geen druk op ze gelegd. Ieder kind krijgt gewoon een voldoende of goed. Maar gewoon het feit dat ze voor de klas iets moeten vertellen wat ze thuis hebben voorbereid is spannend. De jaren hiervoor staan ze ook al regelmatig voor de klas om iets te vertellen. Alleen heet het dan niet officieel een spreekbeurt. De komende jaren wordt dit uitgebreid met een boekbespreking en een presentatie. Dus er wordt veel aandacht aan besteedt.

Spreekbeurt ging trouwens goed en achteraf vond ze het heel erg meevallen  :)

7 Laatst bewerkt door Hertje (02-04-2013 16:48)

djehr schreef:

Spreekbeurt ging trouwens goed en achteraf vond ze het heel erg meevallen  :)

:thumb:  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!