1

Onderwerp: Hoe snij je de jurk?

Hallo!

Ik wil binnenkort een prinsessen (barbie) taart maken. Nu wil ik geen jurk die helemaal er overheen zit, maar eentje die van voren "open" lijkt. In de opening dan een andere kleur.
Hoe snij ik de opening erin? Doe ik dat voordat ik de laatste lap erover heen doe, of doe ik dat als het over de taart ligt en dan voorzichtig snijden?
Bij optie één ben ik bang dat ik de lap er niet mooi overheen krijg en dat de opening scheef hangt. Bij optie twee twijfel ik of je de opening wel recht krijgt.....
Iemand ervaring?

Groetjes,
Amanda.

2

Re: Hoe snij je de jurk?

Geen ervaring mee, maar ik zou het denk ik op de volgende manier doen. eerst de onderste laag(gehele jurk, of alleen het deel dat zichtbaar is) Dan zou ik een stuk bakpapier over de rok heenleggen daar waar de opening moet komen. Nieuwe, bovenste laag eroverheen. Dan zou ik een soort malletje maken voor het stuk dat je moet wegsnijden. Deze boven op de rok leggen, en met behulp van deze mal fondant wegsnijden. Dan het bakpapier eronder vandaan schuiven.

3

Re: Hoe snij je de jurk?

De laatste barbie heb ik met losse stukken gedaan. Dus eerst het voorstuk en vervolgens de zij- en achterkanten. En wel zo dat de 'naden' overlappen en het dus plooien worden  :Y