1

Onderwerp: hellup!!!! poppetjes drama

hallo meiden...

Ik ben druk aan t boetseren...de poppetjes lukken aardig al zeg ik t zelf!!! alleen heb ik 2 vragen...

1. ik doe sateprikkers in de benen om ze te laten staan en zet ze vervolgens op piepschuim..als ik de poppetjes op de taart wil plaatsen moet ik best kracht zetten om de prikkers mee uit de piepschuim te krijgen.. zo breken de poppetjes af of vervorm ik ze.. :(

2. ik werk met marsfond of marsepein maar soms zakken de poppetjes zo door de stokjes heen... :(

wie kan mij helpen met deze 2 problemen!! ik zou er zooooo mee geholpen zijn! :Y

Alvast bedankt

2

Re: hellup!!!! poppetjes drama

Misschien een blok oasis omwikkelen met aluminium folie, en daar de prikkers in prikken. Is zachter, dus gaat er makkelijker weer uit.

Dat is niet zo verstandig want oase blijft eerder aan de stokjes zitten dan piepschuim en dat wil je niet in je taart prikken...

Je moet voordat je de stokjes in het piepschuim steekt een lekker wijd gat maken, bijvoorbeeld met een maiskolfprikker, zodat het nog wel stevig staat, maar er ook makkelijk uitgaat.

I never met a calorie I didn't like....

4

Grijze oase geeft niet zo af...dit wordt ook gebruikt om je bloemen in te laten drogen

5

super bedankt voor de tips!!!!!!! altijd fijn dit forum voor snelle antwoorden :Y

6

[MOVE] -> decoreren (bekleden is niet echt de juiste rubriek als het alleen over geboetseerde poppetjes gaat  ;) )