1

Onderwerp: merinque schuimpjes met eiwitpoeder?

Hoi allemaal

ik kom even rap voorbij zit in het midden van een verhuizing wat een werk en heb nog een internet zucht zucht dus ik kan het hier bijna niet volgen.. maar zaterdag heb ik een verjaardag van iemand en beloofd wat dingen te maken word nog hard aanpoten om de dozen uitgepakt te krijgen.. maar oke

kan je schuimpjes maken met eiwitpoeder inplaats van verse... op 1 of andere manier lukt het niet om het te scheiden

ben benieuwd het zou het een stuk makkelijker maken en jullie doen het toch ook met normale kristalsuiker he..

heb sinds kort hier wel bruine suiker gevonden ontzettend duur maar oke..

alvast bedankt allemaal als alles lukt en ik heb internet doe ik fotos plaatsen

fijne dag vanuit alanya allemaal

2

Re: merinque schuimpjes met eiwitpoeder?

Ja, ik maak mijn schuimpjes met wilton merengue poeder en dat gaat prima. Je kunt ze maken met poedersuiker, basterdsuiker en kristalsuiker. Misschien dat rietsuiker ook nog wel lukt, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3 Laatst bewerkt door lieke-webbie (02-04-2013 08:13)

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van schuimpjes van eiwitpoeder, maar als je er wat extra vanille in doet gaat het al wat beter.

Misschien een tip om toch eiwitten te kunnen scheiden.
(zo heb ik het mijn dochter geleerd)

Je breekt een eitje kapot in een kommetje. De eidooier moet dan wel nog heel zijn.
Je pakt een plastic flesje en knijpt er heel licht in, zet het boven de eidooier en laat dan het flesje los. Deze zuigt de eidooier mee naar binnen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik heb even een filmpje opgezocht voor de duidelijkheid
http://www.youtube.com/watch?v=B4E_9iAU3RI

4

Dat ziet er echt super simpel uit :)

5

Wel elke keer het eiwit over doen in een ander schaaltje. Mocht er toch een dooier kapot gaan, kun je anders gelijk al je eiwitten weggooien.

6

ik gebruik altijd een ei-scheider, nog makkelijker en kost geen drol.

7

of gewoon in je hand of in de dopjes...

8

dank je wel ik ga het eens proberen met dat flesje en anders met de poeder geen idee welke we hier hebben maar ik heb vanuit istanbul eiwit poeder gehad dus ben benieuwd.

een ei scheider hmhmh zet het op me lijstje voor als ik naar nl kom:)

bedankt allemaal

9

anja66 schreef:

Wel elke keer het eiwit over doen in een ander schaaltje. Mocht er toch een dooier kapot gaan, kun je anders gelijk al je eiwitten weggooien.

oo ja dat is een goede want wedden dat het mij gebeurd ik heb al een hele invasie eieren erdoor heen gejaagd lol:)