1

Onderwerp: Hoe gebruik ik dit?

Hallo,

Ik heb onlangs van een vriendin deze uitsteker gehad. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dit werkt. Als ik een letter wil dan heb ik ze gelijk allemaal en het komt er niet goed uit.
Wat ik zo kan vinden is dat het een FMM tappit is. (heb er een foto van gemaakt, maar is niet heel duidelijk)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRUWN7XG-D.jpg

Ik hoop eigenlijk dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken of hoe het werkt.

Alvast bedankt.

2

Re: Hoe gebruik ik dit?

je fondant dun uitrollen en even goed laten drogen.
Daarna de letters uitsteken.
gaan ze er makkelijker af.

volgens mij staat er op de site van de leukste taarten shop een how to

3

ik rol mijn gumpaste ( met fondant lukt het me niet) dun uit.
Lapje gumpaste erover heen
Met de smoother goed glad strijken zodat je de contouren van de letter ziet.
Ff laten drogen en dan wip je ze er zo uit met een naaldje

Succes:)

4

Op youtube staat deze how-to (oa. google maar eens op how-to tappits) http://www.youtube.com/watch?v=dpbi3qgzfok

bedankt voor jullie reacties.

Weet iemand dan ook waar de liniaal voor is zonder letters?
(de onderste op mijn foto)

6

lieke-webbie schreef:

bedankt voor jullie reacties.

Weet iemand dan ook waar de liniaal voor is zonder letters?
(de onderste op mijn foto)

Ik gebruik die om rechte kanten mee te maken

7

Ik heb deze niet, maar de clickstick. Wat ik daarbij doe, en ik denk dat dat voor deze net zo geldt. Ik rol de fondant super dun uit, snijd stroken, en snijd de stroken dan in vierkantjes zo groot dat je er 1 letter uit kan drukken. Ik laat de fondant even een paar minuten aandrogen, voordat ik de letters uitsteek. Dan tik ik ze voorzichtig uit de liniaal, en laat ze dan nog even weer drogen voordat ik ze oppak, zodat ze niet vervormen.

8

als je bv een lussen strik wil maken gaat dat erg makkelijk hiermee om gelijke reepjes te maken

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

9

En mocht je ze met marsepein gebruiken, leg dan een stukje huishoudfolie over je marsepein en druk dan de letter uit. Dan blijft de letter "hangen" in je folie en plakt niet aan je tappit.