1 Laatst bewerkt door angi458 (22-03-2013 21:34)

Onderwerp: Frosty / frosting sheet op cupcake

Tja....mijn dochter wil Bengeltjes cupcakes trakteren. Dat is van de nieuwste K3 film. Nu heb ik in het formaat van de cupcake allemaal printjes laten maken op frosting papier. Ik wil de cupcakes bakken en het liefst de frosting sheet (in cupcake formaat uiteraard) er direct opleggen. Niet al teveel poespas voor de kindjes van 4 tot 6 jaar. Ik heb ooit eens kerstcupcakes gemaakt, maar ze zijn niet zo weg van marsepein of fondant.

Wat raden jullie aan? Kan ik het frosting papier direct op de cupcake leggen of is dat niet mooi. Ik overweeg om een cupcake te vullen met banketbakkersroom, maar meer ook niet (geen botercreme etc.)

2

Re: Frosty / frosting sheet op cupcake

Kan ik na het uitsteken of knippen van de frosty rondjes ze aan de achterzijde insmeren met een dun laagje swiss merenque botercreme en ze een avond vantevoren erop doen?

3

Re: Frosty / frosting sheet op cupcake

Kan niemand mij helpen  :rolleyes: ?

4

Re: Frosty / frosting sheet op cupcake

Je kunt de rondjes insmeren met een beetje witte chocopasta. Kan wel de avond van te voren, maar houdt er rekening mee dat prints en vocht niet goed samengaan. Dus wellicht de cc's in een kartonnen doos in de koelkast bewaren. Het evt. vocht trekt dan in het karton.

Ik kan evt. ook voor printen.....maar wie weet ben je al voorzien.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

5

Re: Frosty / frosting sheet op cupcake

Neeeeee! Je cupcakes drogen uit in de koelkast. Ik zou dan een dotje botercreme 1:1 gebruiken, dat kan desnoods wel een nachtje buiten de koelkast blijven. Zelf zou ik het trouwens de dag zelf pas op de cupcakes doen, is zo gedaan en je weet zeker dat de bc goed blijft.
Maar je zou ook een dotje royal icing kunnen gebruiken. Zorg er dan wel voor dat je het zo dik (=droog) mogelijk maakt want teveel vocht doet je print bubbelen.
Een alternatief is om vrolijk gekleurde ronde schijfjes fondant uit te steken die net iets groter zijn dan je printjes. Zo heb je een vrolijk gekleurd randje om je print, daar zijn kids gek op. Als je de rondjes heel dun maakt dan hebben de kids niet zon hap fondant en ze zijn na een nachtje al droog. De printjes kun je er met wat eetbare lijm op plakken. De schijfjes kun je dan zowel met bc als icing op de cc's plakken.

6

Re: Frosty / frosting sheet op cupcake

als er is geprint op ouwel/eetpapier moet je de printjes eerst op een schildje van marsepein of fondant plakken.
zijn ze geprint op icingsheets dan hoeft dit niet.
plak dan de schildjes met wat chocoladepasta (wit) op de cupcakes. niks moeilijks aan en heel simpel.