1

Onderwerp: [FEEDBACK] Paas cupcakes

Ik kon natuurlijk niet achterblijven met de Paascakejes.  :) (Alle ideeën gestolen natuurlijk; zo ben ik. :D)

Het viel me wel op dat de bc (met witte chocola erdoor, lekker) een stuk groener is geworden nadat de spuitzak even gelegen had. Is dat normaal, dat de kleur nog donkerder wordt? Ik gebruik die gelpotjes van Wilton.

En ik baalde van m'n leuke nieuwe spuitmondje (die ene voor gras), die iedere keer verstopt raakte. Na 1 of 2x knijpen in m'n spuitzak, BAM, kwam er weer niks uit. Nog geprobeerd de gaatjes groter te maken, eerst ik met een cocktailprikker en daarna nog mijn meneer met een spijker. Hij wilde niet te ver gaan want anders zou het metaal scheuren, dacht hij. Uiteindelijk, na veel gehannes, heb ik het gras met m'n nr. 3 spuitmondje gemaakt. Maar dat was wel meer werk natuurlijk. Zijn er meer mensen die  daar ook last van hebben, dat dat spuitmondje steeds vastloopt? Ik begrijp niet hoe het komt. De eerste keer komt het er prima uit.

Affijn, fijne Pasen allemaal!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GUYNEMDL.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DIROMHPQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GVHKXUAU.jpg

2

Re: [FEEDBACK] Paas cupcakes

Zien er leuk uit! Ik heb ook Wilton gel kleuren maar geen last met verkleuren en ik heb geen kleine spuitmondjes. Misschien de volgende keer een dunnere creme Proberen?

Made with love!

3

Ze zijn erg leuk! Je zegt dat je witte chocola door je botercreme had gedaan, waren dit kleine stukjes? Want dan is dat de reden dat je spuitmondje verstopt raakt.

4

RijWM schreef:

Ze zijn erg leuk! Je zegt dat je witte chocola door je botercreme had gedaan, waren dit kleine stukjes? Want dan is dat de reden dat je spuitmondje verstopt raakt.

Dank je!  :)  Nee, ik weet niet. 't Was helemaal glad. En de botercreme was echt heel zacht en glad en goed te spuiten volgens mij.  :(

Dat doorkleuren is normaal. Daarom kan je het best rood en zwart de avond ervoor maken dan heb je minder kleurstof nodig

Bij mij verstopt het nooit, dus denk toch dat er misschien klontjes in zaten. Die hoeven maar heel klein te zijn ;) om te verstoppen

I never met a calorie I didn't like....

6

ik denk ook dat er klontjes in de botercreme zaten. de boter was te koud toen je de witte chocolade eraan toevoegde. ik raad je aan om een heatgun (15 euro bij de action. zo'n verfbrander) te kopen. je botercreme goed verwarmen. en familie maken... eerst witte chocolade met een beetje botercreme mengen. zodat het langzaam aan de temperatuur went. mocht je nog klontjes houden. dan is het raadzaam de hele botercreme inclusief witte chocolade te verwarmen met de heatgun. uiteraard in een rijstvrijstalen kom.

7

Heel erg leuk

8

Bedankt allemaal. Volgende keer beter op de temperatuur letten dus.  :Y

9

Of je suikerbakkerspoeder eerst zeven. Bij spuitmondje 1 luistert het echt heel nauw. Ik heb zelf nummer 2 gekocht, nu zit het nooit meer verstopt en ik zeef ook nooit meer.

Tieneke

10

Oh, okee, ga ik dat ook doen, dank je Tieneke.  :)