Re: Kent iemand deze Sugar Gun?
oja, fondant krijg ik trouwens ook amper door een echte sugargun heen
ik gebruik altijd marsepein met crisco erdoor en dan lekker warm kneden. dan vliegt het eruit.
dat zal met deze nepperd ook een stuk makkelijker gaan denk ik!
zou je kunnen proberen...ik werk in een winkel (niet de kwas hoor ) maar ik weet zeker dat ze je niet verdenken van dingen die je ermee hebt gedaan.
het artikel is gebruikt, dus niet meer verkoopbaar.voorbeeldje: je koopt een pak koekjes, eet er eentje op en vind ze niet lekker. kun je ook niet meer terugbrengen. want het is gebruikt.
niet gelijk het slechte van de winkel denken.. tis gewoon logisch. het produkt is nu tweedehands geworden en dat verkopen ze niet in de kwast.vervelend dat jij nu met een rotgevoel zit, maar heb jij precies zo aan de medewerker gevraagd of jij het kon terugbrengen als je het gebruikt had?
medewerker gaat dit natuurlijk niet zeggen. tis logisch dat iets niet terug kan omdat het niet lekker werkt.sorry, heel verhaal maar moest het even kwijt.
probeer marsepein zou ik zeggen en als dat ook niet lukt, probeer hem dan te verkopen.
succes!
Het is niet zo dat ik je redenatie niet begrijp of het er niet mee eens ben maar de vergelijking met koekjes gaat toch niet helemaal op. Het is een gebruiksartikel en geen verbruiksartikel. Je kunt niet weten of je iets bevalt als je het niet uit kunt proberen. Er is overigens in de winkel wel gehint naar het feit dat ik misschien stiekem toch wel een hele taart heb gemaakt, of dat het ding zou gaan roesten etc..
En ja er is wel gevraagd aan me of ik het artikel gebruikt heb toen ik belde om te vragen of het retour mocht. Eerlijk als ik ben heb ik ja gezegd maar wel met de uitleg dat ik 'm geprobeerd heb en er niets mee kon. Dat kon ik toch niet weten zonder het eerst te proberen?
Er zijn genoeg winkels waar spullen wel retour kunnen als ze uit de verpakking zijn geweest. Weten wij veel of die dan wel of niet gebruikt zijn. Stel je gaat naar de bouwmarkt en koopt een boortje, Thuis blijkt deze niet te passen, de verpakking is open, het is niet defect. Maar je mag het wel ruilen.... Of kleding bij een discount winkel die uit de verpakking is gehaald om te passen. Is dat dan niet gebruikt? Dat mag wel terug. De hele kwestie hier draait om dat ene woordje.
Ik heb me er al wel bij neer gelegd dat het ding niet terug mag ook al is het van duurzame materialen gemaakt, zorgvuldig behandeld met een onbeschadigde verpakking.
Maar wat me het meeste stoort is dat ik advies heb gevraagd, dat ik heb aangegeven dat ik twijfelde over mijn aankoop en dat dan niet expliciet nog eens wordt aangegeven wat de voorwaarden zijn. Die zijn me ook niet verteld bij de kassa en staan ook niet als zodanig vermeld op de kassabon of ergens anders bij de kassa. Er staan uitzonderingen op de kassabon maar geen enkele andere vermelding die aangeeft dat dit artikel (of soort artikelen) niet terug mag. Dat is wat me dwars zit en me dit rotgevoel geeft. Want had ik het wel geweten, had ik het niet gekocht. Simpel.
En omdat zij maar twee zaken hebben heb ik het gevoel dat zij meer op hun strepen staan dan grote ketens. Hun vangnet zal wel minder groot zijn.
Genoeg erover gezegd. Het is niet anders en zal ook niet anders worden.
Om even terug on topic te komen. In afwachting van deze kwestie heb ik toch de sugargun besteld bij DLT (ik hoopte toen nog echt dat ik mijn geld terug zou krijgen en ik heb 'm dit weekend nodig). Ik heb het ding uit de verpakking gehaald en het valt me op dat vooral de zwarte kunststof onderdelen helemaal niet zo netjes gemaakt zijn: lelijke naden, doffe plekken, krasjes. Ik neem aan dat het productieporen zijn ipv gebruikssporen :-S Ook de discjes met de vele gaatjes zien er wat verweerd uit. Het eerste wat ik dacht was: niet weer hè. Heb mijn portie deze week al wel gehad.
Herkent iemand dit?
Ilona.