1

Onderwerp: Poedersuiker wegwerken op fondant

Oké, ik zal wel ergens iets fout doen, maar als oude taart ga bekleden met fondant en dus het aanrecht en de rollere steeds insmeer met poedersuiker komt dit ook uiteindelijk op de bovenkant van het fondant te zitten en zie je echt witte vage vegen op het fondant, ik krijg het er niet afgeveegd, hoe los ik dit op?of hoe moet ik het anders doen?

2

Re: Poedersuiker wegwerken op fondant

volgens mij heb ik ergens (op her forum) eens gelezen dat je dit met alcohol kon doen. maar helemaal zeker weet ik het niet... :(

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3 Laatst bewerkt door annick67 (30-03-2013 22:37)

Re: Poedersuiker wegwerken op fondant

Niet meer gebruiken (poedersuiker)....... dat is de makkelijkste oplossing.

Insmeren met pietsie beetje Crisco of op een mat van Ikea (Pröjs), die kan je dan omgekeerd op je taart leggen. Mat eraf  'pellen' en klaar om te smootheren...... geen poedersuiker, Crisco of wat dan ook nodig.

Ik zweer tegenwoordig bij mijn grote, groene non-stick board....  :cool:

4

Re: Poedersuiker wegwerken op fondant

Inderdaad geen poedersuiker meer gebruiken  ;) . En zeker niet op de bovenkant van je lap. Ik rol uit op een grote mdf plaat waarover tafelzilver gespannen is. Ideaal!

5

Re: Poedersuiker wegwerken op fondant

Esther68 schreef:

Inderdaad geen poedersuiker meer gebruiken  ;) . En zeker niet op de bovenkant van je lap. Ik rol uit op een grote mdf plaat waarover tafelzilver gespannen is. Ideaal!

Huh?? autocorrectie misschien?? Denk dat je tafelZEIL bedoeld?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: Poedersuiker wegwerken op fondant

Als je een granieten aanrechtblad hebt dan kan je hier ook op uitrollen zonder poedersuiker, maizena of crisco. Succes.

Het enige dat blijft is de verandering

7

Re: Poedersuiker wegwerken op fondant

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=189067

Hier staan al een aantal tips gegeven, en als je even de zoekfunctie gebruikt, en zoekt op marsepein/fondant uitrollen kom je hierover nog veel meer topics tegen.