1

Onderwerp: eerste popcakes...

Voor het eerst cakepops gemaakt. gevuld met boerencake en choba boter...(niet te moeilijk doen, als je iets voor het eerst probeert...) Wat een gedoetje...1 bal is van z'n stokkie gegaan...en 1 nijntje is ook verzopen in de candy melts (ik wil weer direct meer dan eigenlijk goed is voor 'n eerste keer). Een paddenstoel heb ik nog net kunnen redden...Maar uiteindelijk hebben 18 van de 20 pops het overleefd :P. redelijke score dacht ik zo. Jullie nog tips om nijntjes goed gedompeld te krijgen? want met een kwastje krijg je rare strepen :P....maar ik had te weinig melts en volgens mij waren de nijntjes intussen zacht geworden...

http://3.bp.blogspot.com/-SquNfYFl8Ds/UVQ1s0AB0gI/AAAAAAAAAMc/7Gr2bfhnQlE/s1600/100_8823.JPG

bakthuys.blogspot.com

2

Re: eerste popcakes...

Jammer, dat niemand van de 180 mensen die gekeken heeft even de moeite neemt om te reageren..

Ik vind ze er voor een eerste keer al best goed uit zien!

Het belangrijkste is dat de candymelts goed goeeeed vloeibaar zijn. Ik doe er meestal wat crisco door en roer echt tot ik een ons weeg.
Dan kun je alles erin onder dompelen.
Ik gebruik er een smal, hoog glas voor, dan hoef ik maar weinig melts te gebruiken om toch een 'hoog niveau' melts in het glas te krijgen, zodat de pop helemaal onder gedompeld kan worden.

En natuurlijk zorgen dat het stokje goed vast zit in het bolletje!

.. Want taart kan altijd!!

3

Ze zien er leuk uit! En ik denk ook dat het wat vloeibaarder had gemogen.

Lejow, dank je voor de tip van het hoge glas! Ik gebruik eigenlijk altijd een laag schaaltje, maar dat is toch wat lastiger dippen.

4

Dank voor de tips. Ik had bij de paddestoelen al olijfolie gebruikt om het wat vloeibaarder te krijgen. En dat hoge glas is inderdaad een goeie!! Ik had bij de paddestoelen een iets hoger bakje gepakt...maar omdat het in de magnetron nogal warm was geworden verbrandde ik daar m'n vingers steeds aan...niet heel handig :P.

dank jullie wel!
gr. Cat

bakthuys.blogspot.com

5

Ik doe het in een theeglas! Degene die ik heb zijn mooi hoog en smal. Is echt heel handig!

.. Want taart kan altijd!!

6

Jeetje wat een goede tip is dat van het hoge glas, ik sta altijd zo te klooien in mn pannetje!!!