1 Laatst bewerkt door Mari83 (25-03-2013 19:47)

Onderwerp: Decoreren cakepops

Hoi,

Ik hoop dat ik hier in het juiste draadje zit. Ik doe duidelijk wat fout met mijn cakepops.

Ik meng mijn cake met icing (the wiltonway;-) ) en laat de balletjes een nachtje harden in de ijskast.

Dan heb ik de candy melts laten smelten in de microgolfoven, héél zachtjes aan. Ik had er roze en chocoladen. Met de chocoladen lukte het aardig, er kwam een dun laagje chocolade rond de cakepop. De roze echter gaf een dikke onsmakelijke laag en hardde ook altijd onmiddellijk uit zodat het rollen onmogelijk werd.

Dit probleem dacht ik op te lossen door niet meer met microgolf, maar au bain marie te werken zodat de candy melts steeds warm zouden blijven. Goed idee?

Vervolgens komend probleem: de versiering: ik dacht het bolletje dan in discobolletjes te dippen, maar ooooo, wat werd dit lelijk! De mooie gladde chocoladelaag werd plots helemaal gebrokkeld en dof, de discobolletjes kregen een chocolade-vuilige-kleur. Het zag er helemaal niet proper uit. Geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen.

En laatste vraagje: welke stokjes gebruiken jullie? Kunnen jullie eventueel een link posten?

Alle tips welkom.

Het taarten decoreren gaat trouwens hoe langer hoe beter:-) nog geen pro, maar we hebben de smaak te  pakken en binnen drie weken gaat Wilton 2 voor ons van start:-)

2

Re: Decoreren cakepops

Ik heb geen idee, maar zo heeft je topic wel een schopje omhoog!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3 Laatst bewerkt door mistique (31-03-2013 12:10)

Re: Decoreren cakepops

up... zou ik ook wel willen weten

misschien door de cakepop boven een schaaltje sprinklers te houden en met de hand op de cakepop te strooien?  :think:

4

Re: Decoreren cakepops

strooien lijkt me idd het beste en het mooiste.
Als de chocolade niet meer druppelt ,stolt het al en dan druk je de laag kapot als je rolt.

Volgens mij maakt het niet uit of je papieren of plastic stokjes gebruikt, maar wel eerst dopen voor je ze in je bolletje duwt, anders zit het stokje los.

5

Re: Decoreren cakepops

Ik heb afgelopen week voor het eerst cakepops gemaakt met candymelts. Kwam al snel tot de ontdekking dat de gesmolten candymelts gewoon te dik blijven waardoor je geen mooi laagje rond de cakepop krijgt. Ik heb het opgelost door steeds wat arachideolie toe te voegen, tot ik de gewenste substantie kreeg. Werkt perfect! Succes!

6

Re: Decoreren cakepops

Oh, en daarna heel even wachten met versieren, tot het laagje heel lichtjes begint te stollen. Als je net daarvoor je strooisels erover strooit, heb je het beste resultaat (anders zakt alles mee naar beneden)!

7

Re: Decoreren cakepops

hallo

ik pak altijd stuk vier of vijf uit de vries want als je candy melts warm en pops koud is heb je ook kans in scheuren. heb je ook eventueel klijn beetje crisco in de melt toegevoegd?.

groetjes evrim