zoethoudertje schreef:kaatjekaat schreef:zoethoudertje schreef:
Hoi Kaatje,
Vaak ben ik maar aan het rommelen hoor. Ik maakte in eerste instantie kant door het te rollen over fondant.
Later toen het blog al bijna af was dacht ik: zou je het kunnen dusten? Dus hup een oefenstukje en dat ging super goed.
De bovenste foto is dus fondant zonder de placemat erop, vlak na het dusten van 2 kleuren.. Het lijkt me ook mooi als je een hele reep in verschillende kleuren door elkaar doet. Ik denk dat je dan super mooie kleurschakeringen krijgt.
Beter uitgelegd? Zal een beter naar de how to kijken.
Dank je wel, ik vind het echt helemaal super.
Volgende week moet ik ook een taartje maken en daar wil ik zo graag dat kant in gaan verwerken maar ik ben zo bang dat het me niet gaat lukken. Ik vind die bovenste fondant laag(foto) ook het mooist omdat dat open is, als je begrijpt wat ik bedoel en ik ben ook benieuwd hoe je dat voor mekaar hebt gekregen want het lijkt me een heel gepeuzel om er al die gaatjes erin tekrijgen. Want als je je matje erop of eronder legt lijkt me niet dat dat zover door drukt wel?
Kaatje, nee, er zitten geen gaatjes in de fondant. Je rolt de fondant eerst plat, dan leg je de placemat erover, rolt er weer met de roller over en draai de mat en fondant om. Dan dust je over de placemat heen (ik kreeg gelukkig alle dust weer uit de placemat gewassen) en toen haalde ik de placemat eraf. Wat je aan kleur ziet zijn de gaatjes in de placemat. Dat is geen echt gaatje. Ja zo'n kanten mal wil ik ook, de sugarveil en ik ben daar wel druk over aan het denken.
Hopelijk het ik nu goed uitgelegd. Ik heb het voorbeeld ook niet bewaard om andere foto's te maken voor je.
Mocht je vragen hebben, ik hoor het graag.
doei Carola
Als ik het goed begrijp hè, stel:
ik bekleed mijn taart met paarse fondant,
dan ga ik met wit over de placemat,
dan ga ik met dezelfde paarse dust de gaten "opvullen", en
dan doe ik het witte "kant" op de paarse bekleding, dan lijkt het dus echt alsof je door het gaten in het witte fondant de paarse achtergrond bekleding ziet??
Dat zou wel heel geweldig gezichtsbedrog zijn! En een geweldige manier om taarten er toch chic uit te laten zien, zonder dure materialen....
begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!