1

Onderwerp: Wat zijn jouw succes recepten voor een High Tea.

Komende paasdagen 2x een high tea bij mij thuis.

Wat ik graag zou willen maken zijn:
rocky road fudge
scones
cakejes in een eierschaal
wat sandwiches, heb nog niet hlemaal helder welke vullingen
koekjes. Die van PP, en dan een tekst erin drukken "vrolijk pasen"

Wat ontbreekt er bij jullie niet tijdens de High Tea?
En welk recept gebruik je hiervoor?

Zit er nog aan te denken om chocolade soufflé in theekopjes te maken. Als ik er een goed recept voor vinden kan ;)

Alvast bedankt voor het delen!

2

Re: Wat zijn jouw succes recepten voor een High Tea.

millionaires shortbread  :9 ! is superlekker, wel kleine stukjes want is best machtig

3

Ik heb dan vaak mini sandwiches met eiersalade of komkommersalade, en rolletjes van opgerolde wrap met gerookte zalm, bieslook en roomkaas.

Even iets hartigs bij alle zoetigheid.
Bij zoet heb ik altijd mini muffins en kleine stukjes brownie (plus de al genoemde scones en koekjes)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Wij hadden in 2011 een Paasbrunch bij ons thuis en iedereen neemt dan iets lekkers mee. De gastvrouw (dat was ik zelf dat jaar  :D  hoeft dan niet alles zelf te maken) Op de foto zijn rechts achteraan wat hartige hapjes te zien: 
-cocktailworstjes in croissantdeeg
-gehakt naar smaak kruiden en bladerdeeghapjes van maken
-mini hartige taartjes (gebakken in cupcakevorm)
Dit is van te voren klaar te maken, evt. koud te eten maar kan ook vlak ervoor worden opgewarmd in de oven.

http://i272.photobucket.com/albums/jj178/creajuffie/Sweet%20Cupcakes/IMG_3304.jpg

Even off-topic: We zaten toen gewoon BUITEN met Pasen!!

5

Op een echte engelse high tea hoort ook een pie.
Chicken pie ofzo.

Mijn moeder heeft een engelse lunchroom en ik vind tuna and cheddar sandwich altijd errug lekker. Of bacon and egg. Of salmon and stilton...
Kan helaas geen recepten geven, maar met google kom je vast een heel eind.

Scones met clotted cream mag eigenlijk ook niet ontbreken, en brownies.

6

Sandwich met laagje mayo en zalm

Sandwich met laagje kipkerrie salade

Sandwich met Zalm & dunne plak komkommers (dunschillers)

Sandwich met Rauwe ham

Scones met Clotted cream en jam

Minimuffins

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

7

Ik heb altijd:
- Versgebakken broodjes met verschillende soorten beleg (ham, kaas, gerookte zalm met kruidenkaas, tonijnsalade, eiersalade, bacon)
- Croissants
- Pain chocolade
- paasbrood
- Scones met clotted cream en aardbeienjam
- Gevulde eieren
- Hartige taart
- fruitsalade
- iets warm hartigs: worstenbroodje of sauzijnebroodje of minicroissant met knakworstjes)

8

Weer eens heel wat anders maar ik vind het wel bij een High-Tea passen. Een pizza-muffin. Deze zijn hier altijd als eerste op als ik ze maak. En ze zijn ook erg erg lekker. Recept staat op mijn blog, klik hier.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

9

marieke84 schreef:

Weer eens heel wat anders maar ik vind het wel bij een High-Tea passen. Een pizza-muffin. Deze zijn hier altijd als eerste op als ik ze maak. En ze zijn ook erg erg lekker. Recept staat op mijn blog, klik hier.

Groetjes Marieke

Die zien er echt lekker uit, heb geen high tea in het vooruitzicht, maar zomaar is ook een reden toch    :lol:

Help mijn vrouw heeft een hobby

10

vonn schreef:
marieke84 schreef:

Groetjes Marieke

Die zien er echt lekker uit, heb geen high tea in het vooruitzicht, maar zomaar is ook een reden toch    :lol:

Zomaar is zeker een reden. En ik geef je nog een nieuwe reden. Je moet ze maken omdat je er zeker van wilt zijn dat ze net zo lekker zijn als dat ze eruit zien :-)

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

11

marieke84 schreef:
vonn schreef:
marieke84 schreef:

Groetjes Marieke

Zomaar is zeker een reden. En ik geef je nog een nieuwe reden. Je moet ze maken omdat je er zeker van wilt zijn dat ze net zo lekker zijn als dat ze eruit zien :-)

:Y  :Y   :Y

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

Bij mij waren de brownies snel op en ik had een quiche. Dat was ook een succes bij al dat zoete.

13

Bedankt allemaal voor jullie reacties ( tot nu toe ;) )

Kreeg net telefoon. Of de high tea niet verzet kan worden van 14.00 uur naar 11.00 uur.
Tja, ikkes kan geen nee zeggen. Met het gevolg dat mijn gehele planning naar de haaien is.......
Nu maar eens goed bedenken wat ik allemaal al een dag eerder klaar maken kan.

In ieder geval de koekjes en fudge. (die staan al klaar :Y )
Oeuf en cocotte met zalm en de chocolade soufflé moeten zo wie zo ter plekken gemaakt worden.

De cake in eierschaal kan de avond ervoor. Brownie, hopelijk ook.
Maar de scones en sandwiches niet.

Dat wordt dus niet relaxen in de ochtend met de kids aan de ontbijttafel... :/