1 Laatst bewerkt door sam (26-03-2013 13:28)

Onderwerp: Wijnsteenzuur in royal icing geeft onaangename zure smaak?

hallo,

Ik heb dit weekend voor het eerst royal icing gemaakt volgens het recept van de koekenbakkers en ik moet zeggen; prachtige glanzende icing die heel fijn is om mee te werken! Ook na het drogen blijft een mooie satijnachtige glans (mijn koekjes werden vroeger nogal dof).

zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127405952

Maar .... ik vind wel dat je het goed proeft, dat wijnsteenzuur. Mijn man vindt het wel O.K., het breekt een beetje het zoete, maar ikzelf vind het echt niet lekker! :nooo

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik kan natuurlijk minder wijnsteenzuur toevoegen aan de icing, maar dan verlies ik ook weer de positieve eigenschappen.

Re: Wijnsteenzuur in royal icing geeft onaangename zure smaak?

Dat vond ik ook... ik was wel iets uitgeschoten  :o  meestal eet ik gedecoreerde koekjes niet op, dus proef ik het ook niet O-)

I never met a calorie I didn't like....

3

taartenprinsesje schreef:

Dat vond ik ook... ik was wel iets uitgeschoten  :o  meestal eet ik gedecoreerde koekjes niet op, dus proef ik het ook niet O-)

Ik was eigenlijk niet uitgeschoten, heel strikt het recept gevolgd.
En het was eigenlijk mijn bedoeling om mijn koekjes als Paaskadootjes uit te delen, maar dan moeten ze wel eetbaar zijn

4

Wij gebruiken ColorFlow van Wilton voor koekjes, ook die is er voor om glanzende koekjes te krijgen.. Daar heb ik geen 'rare bijsmaak' aan geproefd.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Bommeltje schreef:

Wij gebruiken ColorFlow van Wilton voor koekjes, ook die is er voor om glanzende koekjes te krijgen.. Daar heb ik geen 'rare bijsmaak' aan geproefd.

Ah zo. En hoe is de verhouding eiwitpoeder-poedersuiker-colorflow dan als ik mag vragen?