1

Onderwerp: Bakelsbiscuit verhoudingen

Hoi Dames,

Wie kan mij de vertelellen hoe ik de verdhoudingen van deze biscuit kan berekenen kan het nergens vinden op internet,
ik heb een vorm die is 10 cm rond en 7,5 hoog en de maten bij maak je taartje beginnen pas 15 cm en kan ik er ook een chocobiscuit van maken zoals bij funcakes door gewoon gesmolten chocolade toe te voegen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes!

2

Re: Bakelsbiscuit verhoudingen

Niemand :(

3

voor 10cm rond en 7,5 cm hoog,

66 gr mix
1 ei (m)
7 gr water
25min in de oven maar dat verschilt per oven
gr doeltaarten

doeltaarten taarten met een doel

4

Welk recept en voor welke vorm staat er op het pak van Bakels? Voor de funcakes mix is er een formule waarmee je op basis van de inhoud van je bakvorm kunt berekenen hoeveel beslag j moet maken. Als ik het bakels recept weet dan kan ik dat wel voor je uitrekenen.

5 Laatst bewerkt door lovecake (26-03-2013 20:16)

djehr schreef:

Welk recept en voor welke vorm staat er op het pak van Bakels? Voor de funcakes mix is er een formule waarmee je op basis van de inhoud van je bakvorm kunt berekenen hoeveel beslag j moet maken. Als ik het bakels recept weet dan kan ik dat wel voor je uitrekenen.

voor 1000gr is er 900gr  ei en 100 ml water nodig
Voor de 15 cm rond heb je 140gr mix 126gr ei en 14ml water nodig dit is de luchtige variant wil je wat steviger biscuit dan gebruik je 140gr mix 112gr ei en 14ml water maar ik wil voor de luchtige gaan.
Ik hoop dat je me hier mee verder kan helpen.
Alvast bedankt!

6

doeltaarten schreef:

voor 10cm rond en 7,5 cm hoog,

66 gr mix
1 ei (m)
7 gr water
25min in de oven maar dat verschilt per oven
gr doeltaarten

Dat is volgens mij alleen bij de funcakesmix anders wist ik het antw wel. toch bedankt!

7 Laatst bewerkt door djehr (26-03-2013 20:35)

1000 gram mix + 900 gram ei + 100 ml water.

Per ei van 50 gram gebruik je dus 56 gram mix en 5,6 ml water.
Normaal gesproken bepaal ik de hoeveelheid beslag aan de hand van de inhoud van mijn vorm. Qua hoeveelheid eieren kom ik altijd wel hetzelfde uit. Zowel voor biscuit als voor gewone cake.

Ik zou dat voor de bakels mix ook proberen. kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar verwacht wel dat het klopt.

Je vorm van 10 cm en 7,5 cm hoog heeft een inhoud van 0,6 liter. Dat is 1,2 halve liters.

Voor je vorm zou je dan nodig hebben:
1,2 x 56 gram = 67 gram mix
1,2 x 50 gram = 60 gram ei
1,2 x 5,6 ml    = 7 ml water (eigenlijk 6,7 maar dat meet zo moeilijk)

In dit topic vind je de inhoudsmaten van de verschillende bakvormen:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

heb nog even gekeken in het schema en de verhoudingen komen overeen met het voorbeeld van de 15 cm die je gaf.

8

djehr schreef:

1000 gram mix + 900 gram ei + 100 ml water.

Per ei van 50 gram gebruik je dus 56 gram mix en 5,6 ml water.
Normaal gesproken bepaal ik de hoeveelheid beslag aan de hand van de inhoud van mijn vorm. Qua hoeveelheid eieren kom ik altijd wel hetzelfde uit. Zowel voor biscuit als voor gewone cake.

Ik zou dat voor de bakels mix ook proberen. kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar verwacht wel dat het klopt.

Je vorm van 10 cm en 7,5 cm hoog heeft een inhoud van 0,6 liter. Dat is 1,2 halve liters.

Voor je vorm zou je dan nodig hebben:
1,2 x 56 gram = 67 gram mix
1,2 x 50 gram = 60 gram ei
1,2 x 5,6 ml    = 7 ml water (eigenlijk 6,7 maar dat meet zo moeilijk)

In dit topic vind je de inhoudsmaten van de verschillende bakvormen:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

heb nog even gekeken in het schema en de verhoudingen komen overeen met het voorbeeld van de 15 cm die je gaf.

Super bedankt!! Kan ik er van het weekend mee aan de slag!