1 Laatst bewerkt door dollelollypop (26-03-2013 10:32)

Onderwerp: Mijn sollicitatie voor de dierentuin.

Omdat ik na 30 jaar trouwe dienst als machine operator in de prodent fabriek zonder werk ben gekomen omdat Unilever het bedrijf heeft overgenomen en besloten heeft het naar frankrijk over te plaatsen ben ik op zoek naar ander werk.
Omdat ik het liefst graag iets met taarten, cupcakes, workshops, in een taartdecoratie winkel of iets in die trend zou willen doen heb ik een originele sollicitatie gemaakt.
Nu hoorde ik dat de dierentuin amersfoort het park wat leuker wilt maken met kinderworkshops enz. enz. en daarom besloot ik daar heen te gaan met mijn sollicitatie dus ben benieuwd of er misschien iets uitkomt.
Ik hoop op een dag weer een leuke baan te vinden waar ik me helemaal lekker bij voel.

Maar wat vinden jullie ervan?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OMCTDCVR-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QLXA6F4K-D.jpg

2

Re: Mijn sollicitatie voor de dierentuin.

Go for it!

3

Wat orgineel!! Succes!!

4

Heel origineel idee en ik vind het cupcakes ook leuk gelukt!
Ik zou persoonlijk nog wel een paar mensen naar je brief laten kijken, want die kan veel sterker, zodat ze bijna niet meer om je sollicitatie heen kunnen

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

5 Laatst bewerkt door dollelollypop (25-03-2013 21:04)

unexpected schreef:

Heel origineel idee en ik vind het cupcakes ook leuk gelukt!
Ik zou persoonlijk nog wel een paar mensen naar je brief laten kijken, want die kan veel sterker, zodat ze bijna niet meer om je sollicitatie heen kunnen

Ja 48 jaar en 1 keer in mijn leven een sollicitatie gedaan voor 31 jaar terug dus ik vind het erg lastig zo'n sollicitatie te maken want heb geen flauw benul hoe het tegenwoordig werkt.
Ik dacht eigenlijk dat ze door de doos al niet meer om me heen konden  ;)  want die leg je niet zo makkelijk op de grote hoop  :)
Maar in ieder geval hartelijk dank voor de tip  :Y

6

Op internet staan heel veel voorbeelden waar je gebruik van zou kunnen maken!

En helaas hebben bedrijven tegenwoordig zo onwijs veel keus dat niet alleen een originele sollicitatie geldt, maar ook kwaliteit. Door de cakejes spring je er in ieder geval uit waardoor ze je niet snel op de afwijsstapel zullen gooien. Maar dan moet er nog wel een goede brief bij zitten waardoor ze jou uitnodigen voor een gesprek en niet 1 van die 20 anderen die gekwalificeerd zijn voor de baan

Succes!

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

7 Laatst bewerkt door dollelollypop (25-03-2013 22:00)

unexpected schreef:

Op internet staan heel veel voorbeelden waar je gebruik van zou kunnen maken!

En helaas hebben bedrijven tegenwoordig zo onwijs veel keus dat niet alleen een originele sollicitatie geldt, maar ook kwaliteit. Door de cakejes spring je er in ieder geval uit waardoor ze je niet snel op de afwijsstapel zullen gooien. Maar dan moet er nog wel een goede brief bij zitten waardoor ze jou uitnodigen voor een gesprek en niet 1 van die 20 anderen die gekwalificeerd zijn voor de baan

Succes!

Dankjewel maar ik heb ze niet verstuurd ik ben ze persoonlijk gaan brengen.
Ik was ook bij de leukste taarten in Almere geweest en daar werd de doos heel erg leuk ontvangen, had ik erg leuk commentaar en ondanks dat ze geen personeel op dat moment nodig hadden vroeg ze wel of ze de doos mocht houden voor wie weet in de toekomst.
Ik vertelde dat ik niet alles kon maar ze vertelde mij dat het haar vooral om de passie en de liefde gaat die je erin stopt en dan zou erg veel ervaring niet eens zo erg zijn.
Maar je hebt wel gelijk en het is lastig maar ik ben natuurlijk ook gewoon in voor ander werk maar als je niks probeert dan weet je zeker dat je nee hebt.
In ieder geval maar gewoon blijven proberen maar op deze leeftijd en met al die werkeloosheid zal het lastig zijn dat geef ik toe.

8

Fantastisch idee! Bij mij was je á la minute aangenomen!
Succes en blijf erin geloven hoor!

Lijnen??? Een dikke lijn is toch ook een lijn??

kriebeltje schreef:

Fantastisch idee! Bij mij was je á la minute aangenomen!
Succes en blijf erin geloven hoor!

Nou dat vind ik nog eens heel erg aardig van je dankjewel.
Daar krijgt een mens weer hoop van  :)

10

Ik vind het zó goed dat je zoveel moeite doet! Als ik je kan helpen met het opstellen van een sollicitatiebrief die netjes en zakelijk is, maar waarbij toch je persoonlijkheid naar voren komt, stuur me maar een pb. Help ik je graag op weg!

11

super leuk en denk dat ze dit nog nooit hebben mee gemaakt!

Ik DUIM DUIM DUIM!!!

Te leuk!!!!

Mijn zoon zag een advertentie op internet en schreef.
Stop met zoeken u heeft mij gevonden hahahah.
Wat denkje hij werkt er al een half jaar.
Ik denk dat het bij ook zo gaat.
Je bent creatief en super gemotiveerd, ga er voor  :thumb:
Succes en laat weten hoe het is afgelopen.

Brwie schreef:

Ik vind het zó goed dat je zoveel moeite doet! Als ik je kan helpen met het opstellen van een sollicitatiebrief die netjes en zakelijk is, maar waarbij toch je persoonlijkheid naar voren komt, stuur me maar een pb. Help ik je graag op weg!

Dat vind ik heel erg aardig van je hartelijk dank maar ik heb een zwager die mij daar heel goed bij zou kunnen helpen moet alleen even de moeite nemen het hem te vragen en dat ga ik dan ook maar even doen.
In ieder geval vind ik het erg vriendlijk van je en waardeer het ook heel erg dat je dat voor me wil doen.  :Y

Els komt net kijken schreef:

Mijn zoon zag een advertentie op internet en schreef.
Stop met zoeken u heeft mij gevonden hahahah.
Wat denkje hij werkt er al een half jaar.
Ik denk dat het bij ook zo gaat.
Je bent creatief en super gemotiveerd, ga er voor  :thumb:
Succes en laat weten hoe het is afgelopen.

Ja je moet er toch op de één of andere manier uit zien te springen want een normale brief alleen helpt in deze tijd niet meer maar ik laat het weten al ben ik bang dat het niks zal worden.
Ik heb natuurlijk de leeftijd ook niet echt mee maar goed we wachten het maar weer af en ik blijf altijd positief want anders kom je er nooit.

Heel hartelijk dnak voor jullie reacties en ik heb nog een andere sollicitatiebrief die ik samen met mijn zwager heb opgesteld maar dat is voor het werk wat ik altijd gedaan heb en ik wil eerst proberen wat ik nu echt leuk vind.
Dat is een brief met een cv en zoals hij hoort te zijn maar voor de taarten ligt dat ietsje anders want daar hebben ze niks aan mijn cv voor machineoperator dus heeft het ook geen zin dat mee te sturen.
Op een dag zal het vast goed komen.  :)

heel goed bezig en hopelijk mag je snel ergens op een leuke functie aan het werk!!

1 tip; je hebt in je brief je gehele adres staan enz. en aangezien het toch een openbaar forum is is het handig dit misschien even weg te halen.

voor de glutenvrije taarten!

17

Wat een originele manier van solliciteren. Ik vind het echt helemaal leuk geworden!

glutenvrijtaart schreef:

heel goed bezig en hopelijk mag je snel ergens op een leuke functie aan het werk!!

1 tip; je hebt in je brief je gehele adres staan enz. en aangezien het toch een openbaar forum is is het handig dit misschien even weg te halen.

Ja dat kopt ik had het ineens ook in gedachten en moet dat toch maar veranderen dankjewel  :)

19

Ik vind het een super originele sollicitatie!

Je hebt inderdaad een passie voor taarten, je hebt het over stapelgek, maar volgens mij bedoel je stageplek haha! :lol:

Succes met het vinden van een baan, maar dat gaat nu vast wel lukken!

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy

wendyvanham schreef:

Ik vind het een super originele sollicitatie!

Je hebt inderdaad een passie voor taarten, je hebt het over stapelgek, maar volgens mij bedoel je stageplek haha! :lol:

Succes met het vinden van een baan, maar dat gaat nu vast wel lukken!

Haha die is leuk want dat zei iemand anders ook al tegen me maar nee hoor het klopt echt.
Je moet de zin even doorlezen dan begrijp je wat ik bedoel  :)

21 Laatst bewerkt door Henriette34 (26-03-2013 08:35)

ik vind het erg leuk en erg origineel.

ik ben zelf manager van een groot bedrijf en krijg dagelijks meerdere sollicitaties. Op onze laatste vacature ontvingen we er 234 (magazijnmedewerker) en op de voorlaatste 176 (medewerker klantenservice). En we zitten in noord-nederland, in rest nederland zal het vast nog veel meer zijn.

Maar.. ondanks dat het erg origineel is, had ik je niet uitgenodigd. Ten eerste je brief, er spreekt niet goed uit wat je wilt, wat is nu echt je motivatie, waarom wil je bij de dierentuin aan het werk? En ten tweede: ik denk ze heeft een eigen bedrijf in taartjes maken. Website erbij, daar zit vast veel tijd in en is haar passie. Waarom zou werken bij ons dan ook een passie worden?

Dus helaas, bij mij was je afgewezen, misschien heb je hier iets aan voor een eventuele volgende brief? Mijn advies is: brief veel beter, wie ben je, wat kun je, wat wil je, en waarom juist bij dit bedrijf? En website weglaten, meld het alleen als hobby, anders denkt het bedrijf dat ze op de tweede plek gaan komen, dat idee zou ik in elk geval wel hebben.

In elk geval veel succes.

Het idee vind ik wel heel erg leuk!

(en mijn bericht is geen kritiek he, ik bedoel het opbouwend)

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

22 Laatst bewerkt door dollelollypop (27-03-2013 15:34)

Henriette34 schreef:

ik vind het erg leuk en erg origineel.

ik ben zelf manager van een groot bedrijf en krijg dagelijks meerdere sollicitaties. Op onze laatste vacature ontvingen we er 234 (magazijnmedewerker) en op de voorlaatste 176 (medewerker klantenservice). En we zitten in noord-nederland, in rest nederland zal het vast nog veel meer zijn.

Maar.. ondanks dat het erg origineel is, had ik je niet uitgenodigd. Ten eerste je brief, er spreekt niet goed uit wat je wilt, wat is nu echt je motivatie, waarom wil je bij de dierentuin aan het werk? En ten tweede: ik denk ze heeft een eigen bedrijf in taartjes maken. Website erbij, daar zit vast veel tijd in en is haar passie. Waarom zou werken bij ons dan ook een passie worden?

Dus helaas, bij mij was je afgewezen, misschien heb je hier iets aan voor een eventuele volgende brief? Mijn advies is: brief veel beter, wie ben je, wat kun je, wat wil je, en waarom juist bij dit bedrijf? En website weglaten, meld het alleen als hobby, anders denkt het bedrijf dat ze op de tweede plek gaan komen, dat idee zou ik in elk geval wel hebben.

In elk geval veel succes.

Het idee vind ik wel heel erg leuk!

(en mijn bericht is geen kritiek he, ik bedoel het opbouwend)

Hallo

Kritiek ( ook als het negatief is ) kan ik heel goed mee leven en natuurlijk opbouwende kritiek heb ik veel aan.
Ik weet dat er niet instaat wat ik wil bij deze sollicitatie maar dat komt omdat ik hem ben gaan brengen omdat ik een tip gekregen had van een kennis dat ze in de dierentuin huisjes willen gaan maken met daarin verschillende activiteiten waaronder een kinderworkshop voor o.a. cupcakes maken en dus heb ik dat ook vermeld toen ik het af ging geven vandaar.
Ik zal dan in ieder geval de website weglaten want die is inderdaad alleen voor vrienden, kennisen en familie want ik adverteer verder niet met de website omdat ik niet voor iedereen taarten wilt maken en er ook geen bedrijf in wil beginnen dus die zal ik zeer zeker weglaten.
Zodra ik een brief op ga sturen i.p.v. wegbrengen zal ik zeker de brief gaan veranderen maar voor deze brief die ik wegbreng kon ik het verder toelichten toen ik hem daar afgaf.

Heel erg bedankt voor het advies want dat neem ik natuurlijk zeer zeker mee van iemand die er zo dichtbij zit  :)

Ik heb inmiddels de websitezin er tussen uit gehaald, nogmaals heel hartelijk dank voor de tip.

23

Ook als je de brief gaat afgeven moet je zo veel mogelijk in je brief zetten. Wie weet of degene aan wie je de brief geeft dat over een uur nog weet? En misschien is dat wel helemaal niet de persoon die 'er over gaat', dus dan moet het al weer doorverteld worden en daar kan heel veel verloren gaan in de communicatie. Dus daar schiet je dan niet veel mee op.
Overigens wel heel goed dat je het bent gaan afgeven, dat komt persoonlijk over en je neemt er de moeite voor om alvast je gezicht te laten zien.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

24

Misschien ook een tip....ik zou voor een sollicitatie voor een job met kinderen, de foto van de boobietaart eruit laten... :o

25 Laatst bewerkt door dollelollypop (27-03-2013 09:15)

anoesz74 schreef:

Misschien ook een tip....ik zou voor een sollicitatie voor een job met kinderen, de foto van de boobietaart eruit laten... :o

De onderste was een oude foto en natuurlijk heb ik die er voor een kinderworkshop eruit gelaten  ;)
Ik heb de foto's gesorteerd en niet alles wat je op de foto ziet erin gedaan.
Ik heb bijna alle gewone taarten eruit gehaald en de meeste zijn foto's van cupcakes of kleine dingetjes.