1

Onderwerp: taart lactose en glutenvrij

ik heb gekeken naar topic maar komt niet uit,als is komelkvrij dan is ook lactose vrij?

kunnen mischien jullie tips geven voor vullingen.

alvast bedankt

2

Re: taart lactose en glutenvrij

Wat wil je maken, je onderwerp is anders dan wat je schrijft :D

Koemelkvrij en lactosevrij zijn 2 afzonderlijke dingen
Glutenvrij is ook een aparte allergie en dan kun je ook nog de combinatie glutenvrij en tarwevrij hebben.

1e belangrijke punt is met allergieën, wat voor een reactie krijg de klant erop ( allergie shock en opname in het ziekenhuis of diarree, dat zijn 2 grote verschillen) en hoe gevoelig is de klant.

Even inlezen wat de allergien inhouden en kruisbesmetting voordat je de opdracht gaat overwegen.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

ireen123 schreef:

Wat wil je maken, je onderwerp is anders dan wat je schrijft :D

Koemelkvrij en lactosevrij zijn 2 afzonderlijke dingen
Glutenvrij is ook een aparte allergie en dan kun je ook nog de combinatie glutenvrij en tarwevrij hebben.

1e belangrijke punt is met allergieën, wat voor een reactie krijg de klant erop ( allergie shock en opname in het ziekenhuis of diarree, dat zijn 2 grote verschillen) en hoe gevoelig is de klant.

Even inlezen wat de allergien inhouden en kruisbesmetting voordat je de opdracht gaat overwegen.

taart gluten en lactose vrij en naturlijk moet vulling bij  ook gluten en lactose vrij

4 Laatst bewerkt door ireen123 (26-03-2013 10:39)

Vanwelie
Neem mijn tip ter harte en lees je in wat de allergieen inhouden, wat kruisbesmetting is en hoe gevoelig je klant is.

Als je dat allemaal weet kun je pas nadenken over recepten.

Je wilt niet op je geweten hebben dat je klanten ziek worden van je taart.

5

ireen123 schreef:

Vanwelie
Neem mijn tip ter harte en lees je in wat de allergieen inhouden, wat kruisbesmetting is en hoe gevoelig je klant is.

Als je dat allemaal weet kun je pas nadenken over recepten.

Je wilt niet op je geweten hebben dat je klanten ziek worden van je taart.

naturlijk wil ik klant niet ziek maken,ik ik ben bezig met uitzoekn wat kan gebruiken.

6

voor een lactose vrije vulling kan je de kookpudding nemen van dokter oetker en de melk vervangen door lactosevrije slagroom erg lekker :D

7

Vanwelie, hier is alvast een recept voor het kapsel
Glutenvrij+lactosevrij te maken
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=202345.

Bij vullingen vervang je wbt het lactose aandeel, de melk voor of kokosmelk/ rijstmelk/soyamelk.
Boter daar neem je Wajang boter voor.
Tip, De kookpudding Vanille van Dr oetker is erg lekker.

Lees alle ingredienten na op de gluten en de lactose.
Je moet dan nog opletten wat in je meelmix zit,(mbt meelmix, neem niet alleen rijstmeel dat smaakt niet en dat is kurkdroog) .

Was je materiaal, bakvormen, en werkblad/aanrechtblad met heet afwassop af en spoel goed na met heet water.
Neem schone theedoeken en vaatdoeken.
Geen houten materiaal gebruiken daar zitten de gluten in hout (hout is poreus)
Houd spatels, garde, lepels schaaltjes voor glutenvrij gescheiden van glutenhoudende producten.

Heb je vragen, stel ze maar.
Succes

8

ireen123 schreef:

Vanwelie, hier is alvast een recept voor het kapsel
Glutenvrij+lactosevrij te maken
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=202345.

Bij vullingen vervang je wbt het lactose aandeel, de melk voor of kokosmelk/ rijstmelk/soyamelk.
Boter daar neem je Wajang boter voor.
Tip, De kookpudding Vanille van Dr oetker is erg lekker.

Lees alle ingredienten na op de gluten en de lactose.
Je moet dan nog opletten wat in je meelmix zit,(mbt meelmix, neem niet alleen rijstmeel dat smaakt niet en dat is kurkdroog) .

Was je materiaal, bakvormen, en werkblad/aanrechtblad met heet afwassop af en spoel goed na met heet water.
Neem schone theedoeken en vaatdoeken.
Geen houten materiaal gebruiken daar zitten de gluten in hout (hout is poreus)
Houd spatels, garde, lepels schaaltjes voor glutenvrij gescheiden van glutenhoudende producten.

Heb je vragen, stel ze maar.
Succes

Wat een goede tips van je,erg bedankt.