1

Onderwerp: Marsepeinen figuurtjes uit silicone molt op taart plakken.

Hoi,
Ik ben nieuw hier en heb al gelijk een vraag :)
Ik ga mijn tweede taart maken voor de verjaardag van mijn zoontje.
Nu heb ik een silicone molt hier besteld en wil daar de decoratie mee maken, maar hoe kan ik die nu het beste vast plakken op de taart (is van marsepein ).
Bij mijn eerste taart heb ik met uitstekers figuren gemaakt en die met een beetje botercreme bovenop de taart geplakt.
Dit bleef wel zitten, maar nu wil ik ook decoratie aan de zijkant plakken, maar kan ik dan niet beter eetbare lijm gebruiken?
Ik hoor graag tips van jullie.

Alvast bedankt.
Gr JKD.

2

Re: Marsepeinen figuurtjes uit silicone molt op taart plakken.

Welkom op het forum :)

Marsepein op marsepein plakt vaak prima met een beetje water, maar mocht het te zwaar zijn of je laagje marsepein al wat droger nadat het op de taart zit, kun je eetbare lijm gebruiken. Hier heb je maar heel weinig van nodig en het plakt prima.
Bijvoorbeeld deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/rd-e … -lijm-50gr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Dank je :)

Ik dacht dat je juist op moest passen met water op marsepein, ik wist dit dus niet.
Bedankt voor de reactie en de link!

Gr JKD.

4

Je moet het dan ook een heel heel heel klein beetje vochtig maken. Klam meer eigenlijk.

Als het een beetje vochtig weer, blijft het vaak vanzelf wel al voldoende plakken. ook aan de zijkant. Tenzij wat je wilt plakken te "zwaar" is.

Als je het te vochtig maakt, glijd het weer naar beneden.
Zelf gebruik ik er een kwastje voor, die ik na het natmaken eerst goed langs het bakje haal, zodat het ergste nat al weg is.

Zoek je een printje? Pb mij gerust.