Onderwerp: HOW TO: Crochet Baby Uggs
Voor diegenen die het leuk vinden om te weten, heb ik een how-to gemaakt van mijn crochet baby uggs. Je kunt 'm ook helemaal vinden op mijn facebookpagina https://www.facebook.com/SweetlakeCakes.
De uggs:
Het sjabloon:
De materialen:
Snijd uit een plak fondant gemixt met tylose van ongeveer 1/2 cm dik 2 maal het zooltje uit. Draai voor het tweede zooltje het sjabloon om, zodat je een rechter en linker zooltje hebt:
Maak een balletje fondant+tylose van 15 gram en vorm hiervan de neus van het schoentje. Ik heb hier ook weer het sjabloon van de zool gebruikt voor de juiste vorm en grootte. Draai het sjabloon weer om en maak een tweede neus:
Plak deze vast op de zool met eetbare lijm:
Doe hetzelfde met de hiel. Ik heb in dit geval 9 gram fondant+tylose gebruikt:
Snijd de zool uit een plak fondant wat is bewerkt met de crochet mould. Houd hierbij een marge van 1/2 cm aan rondom de zool. Maak ook weer een linker en rechterkant:
Plak dit vast op het zooltje met eetbare lijm:
Snijd nu de "bekleding" uit een plak fondant wat ook weer is bewerkt met de crochet mould. Gebruik hiervoor het v-vormig sjabloon:
Het zou er zo uit moeten zien:
Maak nu 2 maal een mal van keukenpapier en aluminiumfolie:
Deze mal is ongeveer 5 cm hoog bij 2 cm breed en 3 cm lang:
Plak nu de "bekleding" op de neus vast, plaats de mal in het schoentje en plak de rest van de "bekleding" vast. Snijd het overtollige fondant aan de achterkant af:
Nu zien ze er zo uit:
Bewerk een plak fondant+tylose met de crochet mould, vouw deze dubbel. Doe dit 2 keer:
En plak dit vast op het schoentje, strak om de mal heen. Nu laten drogen. Morgen kan de mal eruit en een knoop erop. Klaar