1

Onderwerp: kan ik het beslag van biscuit van funcakes bewaren.?

Hoi, waarschijnlijk een beetje een domme vraag, maar  ik ben een beetje te royaal
Geweest met beslag maken voor biscuit, nu is mijn vraag of ik het restant tot morgen kan bewaren, want dan moet ik nog een bodem bakken, en dat ik dan bv die2 op het laatst nog goed doormix als 1 beslag?
Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

Alvast bedankt sandy

2

Re: kan ik het beslag van biscuit van funcakes bewaren.?

Ik lees even mee  :)

3 Laatst bewerkt door chan1985 (22-03-2013 20:42)

probeer het uit, ik heb nooit teveel over gehad

en anders bak de je taart van morgen nu vast en doe je hem in de vriezer als je hem nog niet nodig hebt

4

Ik doe alles idd in de vriezer, maar kan het geen kwaad dan dat er ongeveer 1 uur tussen zit? Heb nu namelijk 3 gedeeltes voor een plophuis in de oven staan, dan kan ik over ongeveer 40 min de volgende erin doen. ?..... heb namelijk maar een combi-oventje....
Moet nu ineens voor volgend weekend voorbakken,want ik heb gelukkig weer een bann en begin maandag al vandaar.

5

Je kunt de laatste taart toch eerst laten afkoelen de hele nacht, en de volgende dag in de vriezer doen

6

Ja, dat doe ik ook, ik bedoelde dat dat beslag dan ongeveer een  45 minuutjes staat voordat het de oven in gaat.
Maar hij staat nu in de oven
Heb nieuw beslag gemaakt, en de laatste  min, het restant van de vorige taart erdoor gemixt. Ben benieuwd.

7

hoe is de taart geworden?ben benieuwd!

meer van mijn creaties zien?like mijn facebook pagina!
http://www.facebook.com/#!/taartentamara

8

ik ben ook benieuwd :)

Als ik over heb vul ik gewoon de blanda,s  en die gaan dan ook de tweede ronde in de oven

10

Je kunt beslag beter niet laten staan. De lucht zakt er al snel uit en vervolgens heb je dan een platter en minder luchtig biscuit. Een nacht laten staan zou ik zelf zeker niet doen. Maar zelfs met een half uur zie je al verschil. Niet dat het niet lekker zou zijn, hoor, maar biscuit gaat vooral ook over de luchtigheid.

11

De taart is mislukt, hij kwam wel omhoog, maar wou niet gaar worden aan de onderkant. Nu denk ik zelf dat dat 2 oorzaken heeft....
1, ik heb met een vorm gebakken waar een glazen bodem inzit.
2, ik heb hem niet op een rooster gezet maar op de magnetronplaat (combi-magnetron), waardoor denk ik de hete lucht niet onder de bakvorm doorkan..

Zou dit kunnen.

12

Sandy1 schreef:

De taart is mislukt, hij kwam wel omhoog, maar wou niet gaar worden aan de onderkant. Nu denk ik zelf dat dat 2 oorzaken heeft....
1, ik heb met een vorm gebakken waar een glazen bodem inzit.
2, ik heb hem niet op een rooster gezet maar op de magnetronplaat (combi-magnetron), waardoor denk ik de hete lucht niet onder de bakvorm doorkan..

Zou dit kunnen.

Over de glazen vorm kan ik niks vertellen, maar denk dat de plaat idd voor problemen kan zorgen.
Nu over het beslag laten staan.....ik wilde hetzelfde zeggen als mieperdepiep. Mijn ervaring is nl ook dat het beslag zijn luchtigheid verliest. En dit gebeurt heel snel..Zelfs bij de korte baktijd van de 12 blanda's (daarom heb ik ook een stuk of 9 blanda's  ;) )