1

Onderwerp: Help! De zoveelste vraag over INVRIEZEN!

Hooii,

Ik heb afgelopen zondag een taart gebakken, gevuld, bekleed en een klein beetje gedecoreerd en in een doos en zak in de vriezer gedaan. De taart heb ik gister middag om 4 uur uit de diepvries gehaald, de zak eraf en een bakje zout erbij in de doos gedaan en in de koelkast gezet.

Nou keek ik er vanochtend naar en de taart was nog steeds heel hard, is dat normaal of moet ik de koelkast zachter zetten? Hij stond gister op 3 graden vanochtend heb ik m op 2 graden gezet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

....

2

Re: Help! De zoveelste vraag over INVRIEZEN!

denk dat je de taart gewoon buiten de koelkast kan ontdooien, en wanneer die helemaal ontdooid is dan als nog in de koelkast (mocht het te warm in huis zijn)

Ik ontdooi hem 24 uur van te voren in een kartonnen taartdoos zonder zout en dat gaat prima

Je moet niet vergeten dat je fondant natuurlijk iets droogt dus misschien wat harder aanvoelt

4

janneke@britt schreef:

Ik ontdooi hem 24 uur van te voren in een kartonnen taartdoos zonder zout en dat gaat prima

Je moet niet vergeten dat je fondant natuurlijk iets droogt dus misschien wat harder aanvoelt

Maar hoe kan ik dan weten of ie van binnen wel zacht is?

....

5

iktrakteer schreef:

denk dat je de taart gewoon buiten de koelkast kan ontdooien, en wanneer die helemaal ontdooid is dan als nog in de koelkast (mocht het te warm in huis zijn)

dat kan niet altijd ivm vullingen en diepvries ongekoeld koelkast is ook niet echt ideaal voor je vulling en bekleding

gizEm schreef:
janneke@britt schreef:

Maar hoe kan ik dan weten of ie van binnen wel zacht is?

Na 24 uur in de koelkast ie het echt wel ontdooid  ;)

7

iktrakteer schreef:

Ik zou nooit een taart vanuit de vriezer laten ontdooien op kamertemperatuur. Is funest voor je bekleding, denk aan smelten en zo, omdat het te hard gaat. I

8

iktrakteer schreef:

Ik zou nooit een taart vanuit de vriezer laten ontdooien op kamertemperatuur. Is funest voor je bekleding, denk aan smelten en zo, omdat het te hard gaat. I

9

Als je een zeer goed geïsoleerde koelkast hebt en de temperatuur in jekoelkast is maar twee of drie graden dan kost het wat meer tijd. De meeste koelkasten zijn van binnen namelijk een graad of zes (beneden de zeven graden is normaal!) en ik merk ook dat een stuk vlees uit de vriezer in onze nieuwe koelkast na tien uur niet ontdooit is (5 graden) en in de oude was dat wel zo en die stond ook op vijf graden.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

10

Bedankt voor de info dames. Ik ben benieuwd ik hou jullie op de hoogte!

....