1

Onderwerp: Verse banaanplakjes op banaanbavarois?

Hallo medebakkers,

ik heb een opdracht gekregen met de wens om verse plakjes banaan in de biscuittaart (met banaanbavarois) te verwerken.
Weet iemand of dat kan (ik las al dat je ze even moet insmeren met citroensap ivm bruin worden)?

Of moet ik bavarois - banaan - bavarois doen?

En kan ik die taart 3 dagen bewaren in de koelkast?

Alvast bedankt!

www.ikwiltaart.nu
Voor lekkere en speciale taarten en cupcakes

Re: Verse banaanplakjes op banaanbavarois?

Ik heb ooit verse banaan bovenop chocolade gedaan. Dat ging prima. Heb de banaan niet voorbehandeld oid omdat je die toch niet meer ziet. Dat tegen bruin worden is volgens mij meer als je het fruit bovenop de taart legt, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb de taart toen ook gevuld en afgesmeerd op dag 1, gedecoreerd op dag 2, en gegeten op dag 3. Dat was prima. Maar in die taart zat geen slagroom dus was niet zo bederfelijk. Ik weet niet hoe dat met bavarois zit.
Maar mn banaan had t prima overleefd.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

3

bavarois en verse banaan gaan allebei geen 3 dagen mee..

Ik denk dat t ervan afhangt of t voor persoonlijk gebruik is.. Want voor een klant vind ik t niet kunnen als de plakjes banaan al drie dagen oud zijn wanneer ze de taart krijgen maar voor eigen gebruik kan t echt prima hoor!

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

5

taart maken. invriezen. op dag 1
op dag 2 de bevroren taart snel bekleden en versieren. direct terug in de vriezer of laten ontdooien en opeten.

essusweets schreef:

taart maken. invriezen. op dag 1
op dag 2 de bevroren taart snel bekleden en versieren. direct terug in de vriezer of laten ontdooien en opeten.

Fruit invriezen is meestal niet zo`n goed idee.  Wordt de banaan erg klef van.

Banaan blijft het beste als het zo weinig mogelijk wordt bloot gesteld aan lucht. Midden tussen de bavaroise is daarmee het beste, want grenzend aan de biscuit ziet hij meer lucht. Inderdaad helpt besprenkelen met citroensap ook goed tegen bruin worden.

Ik zou voor mijzelf misschien nog een laatste stukje in de koelkast na 3 dagen oppeuzelen, maar zou het mijn eigen bezoek al niet eens meer willen voorzetten, hoor. Zowel de plakjes banaan als de bavarois hoor je vers te eten.

7

Banaan plakjes zou ik persoonlijk never nooit in mijn taarten doen. Dan maar nee verkopen.

Maar als je t gewoon uitlegt aan de klant? Denk dat niemand bruine bananen in z'n taart wil lijkt mij!?

8

Ha meiden,

dank jullie wel voor de reacties.
Ik heb alleen banaanbavarois (van funcakesmix) gebruikt. Wel voor mezelf een klein meptaartje gemaakt met bavarois en banaan om uit te proberen.
Het valt me mee (na 3 dagen) hoe de banaan eruit zag (hij was nog geel), maar lekker was ie niet meer. Beetje meelderig.

Groetjes, Marijke

www.ikwiltaart.nu
Voor lekkere en speciale taarten en cupcakes