1 Laatst bewerkt door MamavanSharon (07-03-2013 11:36)

Onderwerp: Meptaartje opgespoten met botercreme bewaren

Hallo,

Ik wil voor de eerste verjaardag van onze zoon een koekiemonster meptaartje maken. Ik heb een blanda vorm van ikea en wil deze opspuiten met botercreme die ik dan zelf blauw kleur. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan invriezen?
Als ik er alleen een zak omheen doe dan zal waarschijnlijk mijn botercreme "beschadigen"

Als ik het taartje opspuit moet ik hem dan ook nog vullen?

Alvast bedankt :)

2

Re: Meptaartje opgespoten met botercreme bewaren

Misschien kun je een kartonnen (taart)doosje vinden waar het taartje in past en dan eventueel een plastic zak er omheen.

Of je nog moet vullen is geheel aan jou, natuurlijk.
Persoonlijk lijkt het me wel lekkerder, als het taartje ook nog echt gegeten gaat worden. Anders is het wel vrij droog, ook al zit er bc aan de buitenkant. Maar dat is puur mijn mening hoor.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

3

Ik heb dit laatst ook gemaakt en ingevroren. Ik heb wel gevuld en daarna gespoten met de white-chocolate-buttercream van de Wilton-site. Die hardt goed uit en kun je zo in plastic in de vriezer zetten. Na het ontdooien (in de koelkast in de zak) is hij nog perfect.

Heb je een cup-inhoudsmaatje? Anders kun je op internet wel omrekentabellen vinden. En maak vooral de helft van het recept, want me het hele recept kun je wel 4 taarten maken.

Tieneke

4

Misschien een idee om het taartje van cake te maken. Dan hoef je niet te vullen, en is het taartje toch nog smakelijk.

Bedankt voor jullie tips!