1

Onderwerp: korfbalmandje

heeft iemand nog tips hoe ik deze kan maken

ik heb net met bruine fondant geprobeerd en reepjes gevlochten maarja voor dat dat hard is

had er een beetje tylose ingedaan maar gaat nu een beetje scheuren

2

Re: korfbalmandje

tylose: ja, dan moet je behoorlijk snel werken! K weet niet of je de taarten decoreren kent? Daar staat in een van de delen ook een vlechtwerk... msschien heb je daar wat aan? Ze hebben daar elke keer reepjes, en die leggen ze om en om neer over en onder een strookje..... En volgens mij kan dat prima zonder tylose hoor!
Ik zal morgen even voor je op zoek...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

k zoek net even op google op een vulkaantaart (voor onze zoon) en vind vervolgens dit plaatje: misschien heb je er wat aan....
http://blogimages.bloggen.be/homeatlayt … cbc834.jpg
zoiets stond ook in de taarten decoreren. Ik denk dat dit van bc is, maar misschien krijg je het met fondant/marsepein ook wel voor elkaar...

het vlechtwerk is geen probleem alleen hoe houd ik hem rond en hoe krijg ik de paal er aan vast

bedankt voor het meedenken

Leuke uitdaging, ik volg het met je mee.
Succes :thumb:

Kun je het niet laten drogen rond bijv een wcrolletje ingepakt in plastic folie. Dan uit laten harden en met bruine royal icing bevestigen aan een met bruinfondant beklede maisprikkel of houten dowel. Als RI dan droog is moet het als een huis zitten.

Succes!

Groetjes Petra

heb nu een mandgevlochten van bruine fondant met tyose

en van 2 chocosticks de paal met aan het einde een klompje fondant en deze weer vervolgens aan het mandje geplakt

en ik moet zeggen hij zit nog steeds vast

bedankt voor de tips

8

wil je een open mand hebben dan? Anders kan je  toch gewoon tegen de zijnkanten van je taart vlechten?
Wil je echt de taart op een paal hebben staan? Misschien kun je kijken naar een soort taartenstaander, en die half meebekleden...
Lijkt me in ieder geval een behoorljke uitdaging als je de taart echt "hoog" als korf wil maken....
Ik denk ondertussen even rustig verder...

nee ik ga een vierkante taart maken daar spuit ik gras op en daar zet ik dat mandje op dus druk dan de paal in de taart :lol: