1

Onderwerp: Botercreme en vulling die gekoeld moet

Ik heb een vraagje: hoe doen jullie het met een taart die zowel botercreme als slagroom of vlaaivulling als vulling heeft. Voor de botercreme is het 't lekkerste als de taart een halve dag buiten de koelkast heeft gestaan (bij wijze van spreken), maar voor de vulling die gekoeld moet is dat geen goed idee. Mijn ervaring leert dat botercreme na 1 uurtje buiten de koeling van binnen nog helemaal hard is en niet lekker smeuïg. Hebben jullie tips?

2

Re: Botercreme en vulling die gekoeld moet

Ik gebruik voor vullingen van botercrème altijd de mix van FunCakes, die wordt nooit helemaal hard (heb ik nog niet gehad in al die tijd....). Afsmeer-botercrème daarentegen (1:1) wordt wél heel hard en dat is maar goed ook....  :D  ;)

Bij twijfel anders andere vullingen combineren zodat hij óf sowieso wél in de koelkast moet of helemaal niet...... je wil niet 'experimenteren' denk ik.....  :nooo

3

Misschien toch maar eens die mix gaan proberen dan  :think:

4

Of botercrème extra maken. (mixen met banketbakkersroom 1:1)  :9

Dat is toch een TAART waard!

5

OK, ga ik ook een keer proberen, bedankt!

6

Swiss merenque creme gebruiken.
Is zowel koud als kamertemp. Mega lekker.

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7 Laatst bewerkt door Tamataartje (18-03-2013 19:39)

Bedankt voor je tip spidygirl! Heb je misschien een goed recept voor mij? Of is dat dezelfde als de meringue als hier bij de recepten?