1

Onderwerp: In welke materialen kun je eigenlijk bakken?

Ik heb een terra cotta bloempot gekocht, kun je daar eigenlijk in bakken?
En in een aluminium bloembakje?
Waar kun je eigenlijk allemaal in bakken?

Ik zoek naar speciale vormen, en het maakt niet uit van welk materiaal, als het maar w

2

Re: In welke materialen kun je eigenlijk bakken?

daar heb je meteen je antwoord eigenlijk...als het geen smaak afgeeft en het kan in de oven...bakken maar!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

terra cotta pot is ooit al gebakken, en moet er tegen kunnen om in de oven te gaan.
Alleen...terra cotta is redelijk poreus, dus moet je wel zeker weten dat het een "schone" is. En evt bekleden met bakpapier...

4

die potten worden natuurlijk op veel hogere temperatuur gebakken dan een taart.. dus ik vermoed wel dat ze er tegen kunnen. 

Weet nu wel niet of er smaak zou afkomen of bepaalde stoffen.. misschien dan toch maar bakpapier in plakken.

Wel leuk idee.. een taart in de vorm van een bloempot;. en dan marsepeinen bloemetjes :D denk dat ik dat ook eens ga proberen...

5

Ja super idee! Maar dan met een koekjes boeket (op lolly stokjes) er in! Dat is leuk voor oma dag (waneer is dat ook al weer?) Dat is echt een heel leuk idee zeg.
Zou er een warmte geleider in een bloempot moeten?

6

Ja hoor wel zou ik de bloempot bekleden met een laagje bakpapier. Je kunt alles gebruiken wat hitte bestendig is.
Zelf gebruik ik groente blikjes omdst die er ook in allerlei maten zijn. Fruiblikjes mag niet dat heeft weer met juice of syroop te maken.
groetjes Francisca

Dank jullie voor de tips. Ik ga denk ik wel bakpapier gebruiken, dan hoop ik dat de vorm er mooi in blijft. Overigens, het idee voor een bloempot heb ik van Nathalie, zie http://nathalies-taarten.mijnalbums.nl, album 'Cursus Engelse Taarten'.
Dat inspireerde mij om ook met bloempotten aan de slag te gaan.
Groetjes,
Lampiaozinho (voor het gemak Lampie)

8

ik vraag mij nu wel af hoeveel beslag je er dan moet indoen??  Vul je dat dan tot de helft ofzo?  want als het te weinig is heb je niet alle vormen mee, en als het teveel is :) ja..

Ik denk dat ik de bloempot voor 2/3 vul, kwestie van uitproberen.
Grtz, Lampie

10

laat je bevindingen wel hier even horen over een bloempot!

11

in het boek van PP staan ook bloempotjes.
Die bakt ze in een sgnd timbaaltje, een vormpje dat voornamelijk gebruikt wordt voor rijst.
Doordat je er een extra bovenrand marsepein rond legt, krijg je vanzelf het idee van een bloempot.
Dit zou dus bijvoorbeeld ook met de wondermold kunnen , voor degenene die m hebben.

12

oke kun je ook bakken in tindra kaarsenglaasjes van ikea?
die heb ik een boel en zijn wel een mooi maatje

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

13

pleun79 schreef:

oke kun je ook bakken in tindra kaarsenglaasjes van ikea?
die heb ik een boel en zijn wel een mooi maatje

Volgens mij wel. Ik heb ze met glasverf beschildert en in de oven gehad. Dit ging tot 150 graden, maar ik heb ook glas op 175 gebakken. Dus ik denk dat 180 ook geen probleem is. Zet er anders eentje in op 180 en kijk wat hij doet!

14

ja je kunt in de tindra kaarsenglaasjes van ikea bakken
heb het geprobeert en het werkt . nu nog uit puzzelen hoeveel cupcakemix de perfecte hoeveelheid is om ze precies mooi vol gebakken te krijgen
eindelijk cakejes zonder ribbels aan de zijkant

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"