1 Laatst bewerkt door Maria1000 (29-11-2013 14:05)

Onderwerp: [FEEDBACK] Lief minitaartje

Gezellig zitten fröbelen vandaag. Ben niet ontevreden, hoewel die 3 losse roosjes misschien een beetje teveel van het goede waren. Maar ja, ik had ze al gemaakt. 't Was echt maar een klein taartje van dia. 12cm, getremperd met marasquin siroop, afgesmeerd met neutrale BC. Gevuld met 1 laagje gecondenseerde melk (zelfgemaakt!) gemengd met BBR en 1 laagje kweeperengelei.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HVB8I667.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GTME6PUD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-XE3NUHDX.jpg

1. Dat het marsepein (Zeelandia) een beetje gescheurd is, komt dat omdat ik het te kort heb doorgekneed?

2. Ik wilde een laagje slagroom  en een laagje kweeperengelei. Maar de slagroom had ik lekker laten trekken met venkelzaad, om het een smaakje te geven. Leek me lekker bij de kweepeer. Gezeefd en af laten koelen maar toen klopte het niet meer stijf. Je kan room toch eerst verwarmen en dan laten afkoelen en stijfkloppen? Of niet?

3. Hebben jullie nog tips voor me? Ik wil graag een beetje beter worden. Alvast bedankt voor het kijken!

Re: [FEEDBACK] Lief minitaartje

Vind het best wel een schattig taartje hoor!

Om op je vraagjes te antwoorden:

1.Persoonlijk heb ik geen ervaring met marsepein, ik gebruik altijd suikerpasta (Callebaut) maar heb recentelijk hier nog op het forum gelezen dat die "scheurtjes" komen doordat het niet genoeg doorkneed is...

2. Als ik me niet vergis kan je room enkel goed stijf kloppen als het goed koud is dus lijkt me niet onlogisch dat het niet gelukt is doordat je de room eerst verwarmd hebt..

3. Verdere tips... Mss de blaadjes van de roosjes iets dunner uitrollen en de randjes een beetje frillen met een balltool...

Maar toch, kvind dat je het goed gedaan hebt!

3

ik gebruik ook callebaut en geen spijt van,nog geen een keer scheurtjes gehad van.

room kan je ind.een keer kloppen

4 Laatst bewerkt door Maria1000 (17-03-2013 20:35)

Dank voor de tips!

Callebaut suikerpasta? Bedoelen jullie deze? http://www.deleukstetaartenshop.nl/call … escription

Is die wel lekker?

5

ja deze,toen ik heb besteeld en krijg  thuis ik dacht verkeerde contact met winkel gemaakt en krijg antwoord het is goede en je krijg geen spijt van en tot nu ind.erggggggggggggg teverden.

Leuke taart!
Ik gebruik wel het liefste marsepein. Heb altijd funcakes.
Lang doorkneden is belangrijk en als je de taart bekleed niet de marsepein van de taart af bewegen om de zijkant mooi te krijgen maar juist naar de taart toe. Dan trek je t niet uit dus minder kans op scheuren. Probeer t eens :)

Groetjes

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

7

Ik vind het wel een snoepie hoor. en als de smaak maar fgoed is. en dat denk ik wel bij deze, toch? Ik gebruik zelf altijd half om half marsepein en fondant en heb nooit scheurtjes, en ik rol hem dan wel wat dunner uit.
Even een vraagje: Wat bedoel je met die gecondenseerde melk?? Is dat niet veel te dun als vulling??

8

Jelly schreef:

Ik vind het wel een snoepie hoor. en als de smaak maar fgoed is. en dat denk ik wel bij deze, toch? Ik gebruik zelf altijd half om half marsepein en fondant en heb nooit scheurtjes, en ik rol hem dan wel wat dunner uit.
Even een vraagje: Wat bedoel je met die gecondenseerde melk?? Is dat niet veel te dun als vulling??

Dank je wel.  :) Ik had zelf gewone melk met suiker ingekookt tot gecondenseerde melk. Of nou ja, tot dulce de leche dus eigenlijk. Of tot ik 'm dik genoeg vond eigenlijk. Confiture de lait kan je het ook noemen, las ik.

9

ChoiceTaarten schreef:

Leuke taart!
Lang doorkneden is belangrijk en als je de taart bekleed niet de marsepein van de taart af bewegen om de zijkant mooi te krijgen maar juist naar de taart toe. Dan trek je t niet uit dus minder kans op scheuren.

Aha, dank voor de tip!

10

leuk taartje hoor! ik ben op het moment erg tevreden met in2bake marsepein, geen scheuren en zoooo soepel.