1

Onderwerp: Geslaagde test....maar hoe moet ik ze noemen?

...rijstevlaai-cups? Of rijstcup-vlaaitjes???

Ik had nog een restje harde wener deeg over en bedacht me dat ik mss een paar mini-rijstevlaaitjes kon maken.

Dus gisteravond heb ik het geprobeerd. De harde wener deeg uitgerold en in een cupcake-bakplaat gedaan, daaroverheen de rijstevlaaivulling.

Vervolgens (net als bij de Bombay-vlaai van Rudolph) mangomousse gemaakt en slagroom geklopt ter garnering.

Dit is het resultaat....mss moet ik ze mini-bombays noemen??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-44YECFZJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6XEYET4V-D.jpg

En nog eentje van dichtbij, zodat je de rijstevlaaivulling goed kunt zien:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DSN7T7Z-D.jpg

De test was geslaagd, het waren heerlijke cupcake-vlaaitjes. Bedankt voor het kijken.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Geslaagde test....maar hoe moet ik ze noemen?

:thumb:  :thumb: zien er super uit en zullen ongetwijfeld ook zo smaken :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ooooh daar zou ik zó mijn tanden in willen zetten zó lekker zien ze eruit!!!!!!

4

Ik zou ze gewoon LEKKER noemen, want zo zien ze er ook uit.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

5

Rijstevlaaicuppies!  zien er super uit  :thumb:  :thumb:

Zou je het recept willen delen?

6

Hmmm, zien er ZALIG uit!

7

mmmmm

heerlijk!
:thumb:

ik haal toevallig ook net een tray met cuppies uit de oven , ook een rest harder wener deeg met frangipane....morgen lekker vers fruit erop  en smullen maar

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Krijg er gewoon zin in :P  :Y

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! grtz Mariëlle

9 Laatst bewerkt door spidygirl (17-03-2013 20:10)

pff de computer deed weer eens vreemd

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

10 Laatst bewerkt door Bianca1969 (17-03-2013 20:38)

e.b.m. schreef:

Ik zou ze gewoon LEKKER noemen, want zo zien ze er ook uit.

Haha..ja dat is eigenlijk de meest geschikte naam. Want LEKKER waren ze.

djehr schreef:

Rijstevlaaicuppies!  zien er super uit  :thumb:  :thumb:

Zou je het recept willen delen?

Ja hoor natuurlijk. Het is het recept van de Bombayvlaai van Rudolph. die heb ik een tijd terug gemaakt, en ik had een restje harde wener deeg in de vriezer bewaard. Dit restje had ik dus gebruikt voor de bodem. Dit was bij mij genoeg voor 6 cc. De ingrediënten voor de mangomousse en de rijstvulling heb ik gehalveerd...die getallen staan hieronder..wil je een hele Bombayvlaai maken moet je de hoeveelheden dus verdubbelen.

Hier komt het:
1. restje harde wener deeg
2. rijstvulling:
    -half vanillestokje
    -250g melk
    -30gr suiker
    -30gr dessertrijst
    -50gr room
    snijd vanillstokje in de lengte door en schraap merg er uit. Melk, suiker, rijst, room, vanillemerg en -stokje aan de kook brengen en op laag vuur 20minuten laten garen.
    -1 ei
    -25gr suiker
    Ei met suiker zo luchtig mogelijk kloppen (10min). Spatel door de rijstvulling.
3. Vet een cc-tray in (evt bakpapier onderin leggen). Rol de harde wener deeg uit en bekleed de cc-vakjes ermee. Prik gaatjes in de bodem. Doe de rijstvulling erop en bak in de oven op 180gr 25 à 30minuten goudbruin en gaar.. Haal de cc uit de vorm en laat afkoelen.
4. Mangomousse:
    -100gr slagroom
    -halve rijpe mango (de andere helft gebruik je voor de garnering en/of smikkel je zo tussendoor op)
    -8gr roomboter
    -25gr gembersiroop
    -25gr suiker
    -mespuntje kurkuma (ik had geen kurkuma in huis, maar wel Djahé, is niet helemaal hetzelfde, maar ik heb dus Djahé gebruikt)
    -1 bl gelatine
    Klop de slagroom yoghurtdik. Bak het vruchtvlees van de mango in de boter in een pannetje, voeg de gembersiroop, suiker en kurkuma toe en bak ca. 8minuten mee. Pureer de mango.
    Week de gelatine in koud water en los hem met aanhangend vocht op in een pannetje. Roer de gelatine door de mango.
    Spatel de slagroom erdoor en verdeel de mousse over de cc. Je hebt wrsch toch wat teveel voor 6 cc...ik heb het resterende gewoon ingevroren, handig voor een andere keer.
5. Garnering: ik heb gegarneerd met slagroom, stukjes mango en chococrisps

Succes, en laat het smaken.

spidygirl schreef:

mmmmm

heerlijk!
:thumb:

ik haal toevallig ook net een tray met cuppies uit de oven , ook een rest harder wener deeg met frangipane....morgen lekker vers fruit erop  en smullen maar

Oei, klinkt ook lekker...moet ik de parade morgen maar in de gaten houden, ben benieuwd hoe ze geworden zijn.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Ooooooooh..... JUMMY!

Life is uncertain......eat dessert first!