Onderwerp: Sneeuw Elvis ?
een Elvis Presley ICING taart.
Moscovisch gevuld met kersenjam en kersenvlaaivulling afgesmeerd en versierd met Amerikaanse Icing.
Www.tummiesbakery.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Sneeuw Elvis ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
een Elvis Presley ICING taart.
Moscovisch gevuld met kersenjam en kersenvlaaivulling afgesmeerd en versierd met Amerikaanse Icing.
Geweldig, heel mooi
Ontzettend mooi!!!!
Mooi hoor!!
Heb je een recept van deze Amerikaanse Icing en wordt deze hard als hij op de taart zit?
Mooi hoor!!
![]()
Heb je een recept van deze Amerikaanse Icing en wordt deze hard als hij op de taart zit?
Het recept luidt:
190 gram Crisco
5 ml smaakstof (ik heb de helft vanille en de helft amandel gebruikt)
35 ml water (of melk)
450 gram gezeefd bakkerspoedersuiker
10 gram Meringue poeder
Beetje zout is optioneel, heb ik niet gedaan.
Ik ben begonnen met minder water en naderhand zoveel erbij gedaan dat het afsmeerbaar wordt.
Voor de rozen heb ik maar 5 ml gebruikt omdat dit stuff moet zijn om te spuiten.
Het wordt een beetje krokant zal ik maar zeggen. Niet zo hard als Royal icing.
Mooi hoor!!
![]()
Het recept luidt:
190 gram Crisco
35 ml water (of melk)
10 gram Meringue poeder
Beetje zout is optioneel, heb ik niet gedaan.
Ik ben begonnen met minder water en naderhand zoveel erbij gedaan dat het afsmeerbaar wordt.
Voor de rozen heb ik maar 5 ml gebruikt omdat dit stiff moet zijn om te spuiten.
Het wordt een beetje krokant zal ik maar zeggen. Niet zo hard als Royal icing.
Bedankt allemaal voor de lieve reacties.
"yvonne 72" schreef:Mooi hoor!!
![]()
Heb je een recept van deze Amerikaanse Icing en wordt deze hard als hij op de taart zit?Het recept luidt:
190 gram Crisco
35 ml water (of melk)
10 gram Meringue poeder
Beetje zout is optioneel, heb ik niet gedaan.Ik ben begonnen met minder water en naderhand zoveel erbij gedaan dat het afsmeerbaar wordt.
Voor de rozen heb ik maar 5 ml gebruikt omdat dit stiff moet zijn om te spuiten.Het wordt een beetje krokant zal ik maar zeggen. Niet zo hard als Royal icing.
Thanx!!!

Voor welk formaat bisquit is deze hoeveelheid?
En moet je het dik of dun smeren?
Ben lastig he?!

Tummie-junior schreef:"yvonne 72" schreef:Mooi hoor!!
![]()
Heb je een recept van deze Amerikaanse Icing en wordt deze hard als hij op de taart zit?Het recept luidt:
190 gram Crisco
35 ml water (of melk)
10 gram Meringue poeder
Beetje zout is optioneel, heb ik niet gedaan.Ik ben begonnen met minder water en naderhand zoveel erbij gedaan dat het afsmeerbaar wordt.
Voor de rozen heb ik maar 5 ml gebruikt omdat dit stiff moet zijn om te spuiten.Het wordt een beetje krokant zal ik maar zeggen. Niet zo hard als Royal icing.
Thanx!!!
![]()
Ben lastig he?!![]()
Je kunt er makkelijk een ø 20 cm mee bekleden.
Ik hield zelfs nog over.
Tja hoe dun (of dik) is natuurlijk smaak afhankelijk. Vergelijkbaar met fondant. Ik zelf smeer niet zo heel dik af aangezien ik dat niet zo lekker vindt.
Je bent helemaal niet lastig hoor 
"yvonne 72" schreef:Tummie-junior schreef:Het recept luidt:
190 gram Crisco
35 ml water (of melk)
10 gram Meringue poeder
Thanx!!!
![]()
Ben lastig he?!![]()
Ik hield zelfs nog over.
Tja hoe dun (of dik) is natuurlijk smaak afhankelijk. Vergelijkbaar met fondant. Ik zelf smeer niet zo heel dik af aangezien ik dat niet zo lekker vindt.Je bent helemaal niet lastig hoor
Oh,en de laatste vraag:kan ik hier dingetjes van fondant tegen "plakken" ?
Zo ja,dan zal dat moeten als de icing nog "nat" is,he?
Nogmaals thanx!! hihihihi

Tummie-junior schreef:"yvonne 72" schreef:Thanx!!!
![]()
Ben lastig he?!![]()
Ik hield zelfs nog over.
Tja hoe dun (of dik) is natuurlijk smaak afhankelijk. Vergelijkbaar met fondant. Ik zelf smeer niet zo heel dik af aangezien ik dat niet zo lekker vindt.Je bent helemaal niet lastig hoor
Zo ja,dan zal dat moeten als de icing nog "nat" is,he?Nogmaals thanx!! hihihihi
![]()
Ik denk niet dat je er dingen tegenaan kunt plakken. Heb dit nog nooit geprobeerd. Misschien wel met een saté prikker in de biscuit steken (moet ie wel lang genoeg zijn om het gewicht te kunnen dragen).
Wat je wel kunt doen is erop spuiten met de icing.
"yvonne 72" schreef:Tummie-junior schreef:Je kunt er makkelijk een ø 20 cm mee bekleden.
Ik hield zelfs nog over.
Zo ja,dan zal dat moeten als de icing nog "nat" is,he?Nogmaals thanx!! hihihihi
![]()
Ik denk niet dat je er dingen tegenaan kunt plakken. Heb dit nog nooit geprobeerd. Misschien wel met een saté prikker in de biscuit steken (moet ie wel lang genoeg zijn om het gewicht te kunnen dragen).
Wat je wel kunt doen is erop spuiten met de icing.
Thanx alweer!!!!

deze techniek ken ik niet maar het ziet er wel heel erg mooi uit en lekker))))
Die icing wordt die dan hard tijdens het drogen?
Mooi gedaan! Dank voor het recept! 
deze techniek ken ik niet maar het ziet er wel heel erg mooi uit en lekker))))
Die icing wordt die dan hard tijdens het drogen?
Het wordt niet compleet hard zoals royal icing, maar het wordt een beetje krokant zal ik maar zeggen.
De Wilton 1 cursus gaat compleet over deze icing.
mooi glad geworden! ben best nieuwsgierig naar hoe het is om er een te maken en nu ik die van jouw heb gezien denk ik dat ik t wil proberen. als je de blaadjes van de roos wat ronder maakt aan de bovenkant dan wordtie wat echter.
Leuk geworden, leuk om dit soort taarten op het forum te zien. Ik vind het zelf heel geinig om op deze manier een taart te maken, en veel lekkerder. Je hebt ontzettend netjes en recht afgesmeerd zeg.
Je kunt er wel fondant tegenaan plakken hoor. Dat doe je dan met een beetje icing onder je fondant en dan gewoon plakken op de gedroogde icing.
Tieneke
Leuk geworden, leuk om dit soort taarten op het forum te zien. Ik vind het zelf heel geinig om op deze manier een taart te maken, en veel lekkerder. Je hebt ontzettend netjes en recht afgesmeerd zeg.
Je kunt er wel fondant tegenaan plakken hoor. Dat doe je dan met een beetje icing onder je fondant en dan gewoon plakken op de gedroogde icing.
Tieneke
Oh goed om te weten dat het wel gaat. Ik was altijd bang dat het dan uitbreekt. Bedankt voor de info.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Sneeuw Elvis ?