1

Onderwerp: help spoedvraagje

:o  ooo ik snap er niks van iemand die snel hulp kan bieden

ik heb me spullentjes uit istanbul en eitwitpoeder eindelijk

dus ik wou icing maken heb het recept van hier genomen heb poedersuiker begonnen met 300 gr en 10 gram eiwitpoeder en 60 ml afgekoeld water genomen...

toen beetje poedersuiker en water erbij met de eiwitpoeder toen de rest erdoor... dat kon de handmixer nog aan

eind resultaat de handmixer kan dit stugge niet door dus doe het nu met een lepel steeds omdraaien

maar er zit nu 500 gram poedesruiker in en het ziet eruit als deeg stevig deeg ik kan er rollentjes van maken het kneden maar geen piek blijft staan

wat nu:( nu meer poedersuiker of heb ik wat fouts gedaan

bedankt alvast ik wacht even met verder gaan tot ik antwoord heb weet niet wat te doen nu

2

Re: help spoedvraagje

nog een probleem ik probeerde een klein stukje uit in een wegwerp slagroom zak maar wat is dat stijf en hard er kwam ook echt niks uit boehoe dus iets is er niet goed... ik heb de slagroomzak gewoon kapot geknepen zo stug is het grgrgr

3

je icing is volgens mij gewoon te dik.
in etappes kleine beetjes water toevoegen.
Als je mixer deze hoeveelheid niet aan kan, de helft gebruiken en de andere helft even goed in een plastic zak verpakken.

succes

4

dank je wel gedaan en nu is die in elk geval in de spuitzak te spuiten maar op het bakpapier zakken ze toch uit grgrgr wat een gedoe zeg haha misschien dan toch nog iets steviger me lepel staat al bijna stijf erin grgrgrgr

5

om echt lijntjes ed te spuiten moet hij heel stug zijn.
Even wennen en in het begin krijg je er zeker zere handen van :+

6

hmhmhm mijn bloementjes zakken in het hele bloempje is niet meer te zien in een paar minuutjes hij zakt gewoon in ik ga deze dan maar even bewaren en morgen nog meer poedersuiker erbij doen en anders nieuwe maken eerst een betere mixer kopen maar me mes blijft erin staan dus je zou denken ala maar oefening baart kunst :)

Dank je wel meetje het is de eerste keer dus echt puzzelen heb wat eruit gelaten kijken of het hard word ook belangrijk :) ik heb echt alle you tube filmpjes bekeken alles gezocht maar precies vinden en maken is toch een stuk moeilijker:)

groetjes uit alanya

7

Je recept klopt hoor. Ik vrees dat je er te veel water bij hebt gedaan. Dik genoeg om bloemen te spuiten wil zeggen dat je een piek omhoog trekt met je garde of zo, en dat die piek dan zonder omvallen of wiebelen blijft staan. Ik zou er gewoon nog suikerbakkerspoeder bij doen tot hij stijf genoeg is, zonde om het weg te doen. Als het echt niet lukt, kun je het invriezen om er koekjes mee te versieren of cupcakes mee te glazuren.

Tieneke

8

Tante Tien schreef:

Je recept klopt hoor. Ik vrees dat je er te veel water bij hebt gedaan. Dik genoeg om bloemen te spuiten wil zeggen dat je een piek omhoog trekt met je garde of zo, en dat die piek dan zonder omvallen of wiebelen blijft staan. Ik zou er gewoon nog suikerbakkerspoeder bij doen tot hij stijf genoeg is, zonde om het weg te doen. Als het echt niet lukt, kun je het invriezen om er koekjes mee te versieren of cupcakes mee te glazuren.

Tieneke

Dank je wel Tien dan is het recept goed. maar als ik er teveel water bijgedaan heb dan zou het toch vloeibaar moeten worden.. dat lukt dus niet een piek trekt hij zakt in.. het stomme is als ik meer poedersuiker erbij doe dan knapt de slagroomzak er zit dan totaal geen beweging meer in om het eruit te krijgen lol

ja om cupcakes mee te versieren kan ik na het invriezen dan wat water bij doen want nu is het meer een deegvorm kan er zo ballentjes van draaien whaha.. wat een gedoe zeg en ik wou zou graag me nieuwe dingentjes uitproberen...

maar ik geef het niet op... het zou moeten lukken zucht het is stevig te stevig maar het zakt uit als ik er bloementjes of wat dan ook van maak..

ik ga gewoon nog een poging doen ik zal eerst eens kijken of ik een goede mixer kan kopen in de kipa of arcelik

fijne avond en als het lukt zal ik het melden:)

Het kan ook zijn dat je te kort geklopt hebt. Eiwitschuim zelf duurt minimaal 10 minuten en je RImengsel moet helemaal dof, ondoorzichtig en fluffie worden. Mijn eerste batches mislukte ook steeds omdat ik te kort klopte. Eiwit moet gewoon heel lang in een vetvrije kom geklopt worden, RI lukt ook beter in een goede vetvrije kom. De meeste handmixers hebben hier trouwens moeite mee hoor omdat het eerst zo dik en en daarna pas luchtig wordt. Succes vanavond

Groetjes Petra

10

Nou de update het word niet hard en hoe ik het ook probeer het blijft hetzelfde ik ga Jansen tip nog even proberen misschien is het met het kloppen ook wel fout gegaan... ik blijf volhouden ga een andere mixer kopen moet uit istanbul komen dus dat duurt even ik laat het weten als het lukt jammer want ik had het nu wel op me cupcakes kunnen doen nadeel het word niet echt superhard dus niet lekker denk ik...

allemaal een fijn weekend