1

Onderwerp: Silli mal langer "uitharden"?

Hallo,

Ik heb een half uur geleden mijn eerste silli mal gemaakt.
Nu weet ik dat ik deze 2 tot 3 uur moet laten rusten, alvorens het, in mijn geval, Lego blokje uit de mal te verwijderen.
Maar kan het kwaad deze tijd te verlengen? M.a.w. kan ik het blokje tot bijvoorbeeld morgenochtend in de mal laten zitten?

Ik vraag dit omdat ik eigenlijk te laat ben begonnen  :/ en gezien mijn grieperige gesteldheid, ik wellicht eerder mijn bedje induik  :D

Alvast bedankt!

2

Re: Silli mal langer "uitharden"?

Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is en of dit inderdaad kan...

3

Geen idee jufjeA, niemand had gereageerd en ik durfde het niet aan. Heb de tijd uitgezeten en heb het blokje verwijderd. Vervolgens de mail een paar dagen laten rusten en afgewassen.
Volgende week vrijdag ga ik de mail gebruiken, want de taart is voor zaterdag de 9e  :)

4

je kan het gerust langer in de mal laten zitten, kun je volgende keer gewoon lekker naar je bed toe....  :lol:

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

je hebt hem niet in de oven gedaan?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

tipsytaartje schreef:

je hebt hem niet in de oven gedaan?

Nee, heb ik niet gedaan.
Heb er van alles over gelezen en de een zei dit, de ander dat. En ik kwam een paar keer tegen dat het niet hoeft, maar het proces kan versnellen. En aangezien ik geen haast had, heb ik de mal gewoon laten rusten.
En de mal werkte prima.

7

Ik hem het wel vaker overnacht laten zitten. Ging tot nu toe altijd goed. Ik deed ze ook eerst nog even in de oven, maar had t&t begeren dat je ze ook in de vaatwasser tijdens programma met hoge temp mee kunnen draaien en dan is het ook voldoende

8

Je kunt het idd gewoon laten zitten, het probleem is vaak juist dat ik niet geduldig genoeg ben :lol:

De oven is idd om het proces (droogtijd voor gebruik) te versnellen, maar niet noodzakelijk. Een paar dagen wachten en de mal is gewoon te gebruiken voor als je de decoratie ook (veilig) wilt opeten.

Beterschap!

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

9

Zonneschijn schreef:

Je kunt het idd gewoon laten zitten, het probleem is vaak juist dat ik niet geduldig genoeg ben :lol:

De oven is idd om het proces (droogtijd voor gebruik) te versnellen, maar niet noodzakelijk. Een paar dagen wachten en de mal is gewoon te gebruiken voor als je de decoratie ook (veilig) wilt opeten.

Beterschap!

Ha, ha!
Mijn eerste bericht was van ruim een maand geleden, ben ondertussen wel opgeknapt  :lol:

Maar evengoed bedankt!