1

Onderwerp: Help mijn biscuit rijst niet goed

Zojuist een vierkante taart gebakken met de biscuit mix van funmix.
Ik heb een pme blik van 25x25cm gebruikt, 6 eieren, 396 gr mix, 39 gr. Daarna 8 min op de hoogste stand gemixt en daarna 3 min op de laagste stand. De over was voorverwarmd en de taart heb ik 35 min gebakken op 175 graden. De eieren waren op kamer temperatuur.
Echter mijn taart is amper gerezen, en ook vrij stevig van structuur.
Wat doe ik niet goed???
Ik lees ook wel eens dat je de eieren eerst moet mixen in een bak warm water, kan dat het probleem zijn dat hij niet goed rijst?
En als ik langer mix dan krijg ik een bult in t midden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr
Patricia

2

Re: Help mijn biscuit rijst niet goed

Hoe hoog was je biscuit? Bij 400 gr mix, en bakken in een 25x25 wordt mijn biscuit zo'n 6 cm hoog. Voor deze bakvorm gebruik ik dan ook minstens 500 gr mix.
Denk dat je 2 dingen door elkaar haalt wb de eieren  ;) .
Eieren voor het mixen in een bak warm water zetten. Maar dit is eigenlijk alleen wanneer je met bloem werkt, dus niet bij de mix. Wel de eieren op kamertemperatuur. Sommige mixen de eieren een paar minuten voordat de mix erbij gaat. Ik doe dat niet. ;)
Wat voor oven heb je? Als je hetelucht gebruikt dan is 175 veel te hoog. Max 160 gr (ik doe 150-155) maar dan wel langer bakken. Ik zet deze maat bakvorm minstens 50 minuten in de oven (ligt eraan hoeveel  beslag ik erin doe)

Heb een hetelucht oven.
Ga dan idd mijn oven lager zetten en meer mix gebruiken.
Thanks voor de tip.

4

De bult komt ook niet door het langer mixen, maar door een te hoge temperatuur.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

5

ik heb een heteluchtoven en bak altijd op 160 graden. ik heb alleen nog geen ervaring met deze vorm, dus ik kan je niet vertellen hoe lang hij dan in de oven moet.