1 Laatst bewerkt door Esthervv (05-04-2013 20:18)

Onderwerp: Engeltjestaart

Morgen heb ik een begravenis van een engelenkindje. Ik wou daarvoor ook een taart maken, omdat ik weet dat de ouders dat op prijs stellen.

het was een ellende, de fondant uitverkocht, flowerpaste ellendig, mmf deze keer zozo. dus in plaats van een strakke taart maar zo opgelost. het is met lemoncurd, vaniljecreme, aarbeienjam en slagroom. maar ondanks alles ben ik er erg blij mee.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJZKLBKD-D.jpg

2

Re: Engeltjestaart

Zo'n mooi gebaar van jou!

3

Dank je.

Mooi en lief taartje hoor! Daar zijn de ouders vast heel blij mee. Wist je trouwens dat stella ster betekent in het latijn? Misschien onder deze omstandigheden ook toepasselijk om een klein sterretje toe te voegen? (Vind hem zo ook goed hoor...)

I never met a calorie I didn't like....

5

Ik kan inderdaad een sterretje toevoegen. Míjn naam betekend ook ster  :) zal even kijken of ik een kleine uitsteker kan vinden!

6

Heel mooi!
Maar staat de datum niet verkeerd om? En is het kindje op 5-2-2013 (is trouwens ook de veerjaardag van mijn meisje....) overleden of is het toen geboren en en een paar weken daarna overleden? Het lijkt mij anders wat laat om nu nog te begraven? Triest hoor dit soort dingen, heel veel sterkte! En lief dat je een taartje voor ze wilde maken

7

Heel mooi gebaar :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

8

Jessi bakt schreef:

Heel mooi!
Maar staat de datum niet verkeerd om? En is het kindje op 5-2-2013 (is trouwens ook de veerjaardag van mijn meisje....) overleden of is het toen geboren en en een paar weken daarna overleden? Het lijkt mij anders wat laat om nu nog te begraven? Triest hoor dit soort dingen, heel veel sterkte! En lief dat je een taartje voor ze wilde maken

De datum wordt in Zweden anders om geschreven, en hier is 1 tot 2 maanden normaal voor en begravenis, speciaal s'winters. het is geboren op 4 februari en dezelfde dag overleden, en wordt dus vandaag begraven. Ik vind het ook erg triest, had liever een leuke geboorte taart gemaakt!

9

Mooie taart, het was mij niet duidelijk zo blond ben ik, nu ik t weet maakt t de taart nog mooier.

i just LOVE it!

10

& hoe vonden de ouders de taart? & hoe was de begrafenis als ik niet teveel vraag :o

i just LOVE it!

11

Esthervv schreef:
Jessi bakt schreef:

Heel mooi!

De datum wordt in Zweden anders om geschreven, en hier is 1 tot 2 maanden normaal voor en begravenis, speciaal s'winters. het is geboren op 4 februari en dezelfde dag overleden, en wordt dus vandaag begraven. Ik vind het ook erg triest, had liever een leuke geboorte taart gemaakt!

Bedankt voor je opheldering, zo leer je nog eens wat! Veel sterkte vandaag.

12

Ik heb de taart vanmorgen weggebracht. De moeder vond hem ontzettend mooi en was er erg blij mee, voor zover je dat kunt zijn op zo een dag. Ze was bang dat ze hem niet eens zou durven aansnijden. voor de rest hebben we zitten huilen..... het kindje is doodgeboren, door een menselijke fout. usch wat ben je blij als je je gezonde kind ziet dan. Ook al wil je hem achter het behang plakken. Maar ik vond dit fijn om te doen en hij is met liefde aangenomen. De begravenis is vanmiddag.

13

Succes en sterkte!!

14

De ouders schreven gisteren op Facebook dat ze hem uiteindelijk hebben durven aansnijden en dat hij erg lekker was. Daar ben ik ook blij om, vooral omdat mama toch wat gegeten heeft nu.... Al was het maar taart!