1

Onderwerp: Hoe hoog stapelen tijdens vervoer?

Ik mag een bruidstaart maken van 5 hoog. Erg leuk natuurlijk, maar zou ik die ook daadwerkelijk 5 hoog kunnen vervoeren?? Op locatie moet de taart nl. direkt op de daarvoor bestemde plaats en mag maximaal een uur van tevoren gebracht worden.

Manlief ziet hier totaal geen probleem, die verwijderd een stoel zodat de taart beter 'geschoven' kan worden en wil best mee om te vervoeren.....

groetjes Wilma

2

Re: Hoe hoog stapelen tijdens vervoer?

Ik zou 1 lading van 3 hoog doen en 1 van 2 hoog en, vooral NIET vergeten, onder de cakedrums (waar de taarten dan ook op mogen staan ;) ) een stuk antislip neerleggen!

Heb ik laatst ook gedaan, van Gouda naar A'dam en de taart was geen centimeter verschoven  :lol:

(Dat ik van die rit minstens 10 jaar ouder werd vergeet ik voor t gemak even....  :lol: )

3

Ik zou denk ik de taart niet 5hoog durven te vervoeren :o misschien een lange dowel door de hele taart heen. Ik moet in mei een 4 hoog bruidstaart bezorgen,  dat vind ik al heel spannend :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

4

Hoogste wat ik vervoerd heb in zijn geheel is 6 lagen  :rolleyes:
Zonder lange stok in het midden.. Ging prima.. Was een ritje van 10 minuutjes..

5

Ik heb een stapeltaart van 5 lagen ook gewoon in zijn geheel vervoerd!! Ook geen lange stok doorheen gedaan en er is niks mee gebeurd... Terwijl ik heeeeeeeel wat hobbels onderweg heb gehad :Y

Nou even terzijde dat er 10 jaar van mijn leven af is gegaan door de zenuwen tijdens het vervoeren whahaha!!!

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

6

Ok, dan ga ik voor het vervoer van 5 lagen en 10 jaar ouder worden  :D

groetjes Wilma

7

Joyce84 schreef:

Hoogste wat ik vervoerd heb in zijn geheel is 6 lagen  :rolleyes:
Zonder lange stok in het midden.. Ging prima.. Was een ritje van 10 minuutjes..

Ik precies hetzelfde, 6 hoog zonder lange dowel maar dan een rit van anderhalf uur. Ging prima  ;)

8

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen, de vraag is nl niet specifiek voor het bakken voor anderen, maar voor iedereen die een stapeltaart zou willen vervoeren.

Hoe 'plakken' jullie de lagen op elkaar? Ik gebruik altijd taartkarton met tussen de taart eronder en de taart erboven botercreme. Dus t taartkarton zit ingeklemd tussen botercreme. Maar goed dit gaat om max 3 hoog. Bij hoger denk ik dat ik beter dikkere tussenlagen/cakedrum gebruiken. Maar dan nog steeds botercreme of iets anders?

Ik heb het taartenvirus te pakken: www.choicetaarten.nl of Like mijn facebookpagina

10

Heb over twee weken ook een 5 laags taart te vervoeren. Moet anderhalf uur rijden, ik ga voor 3 + 2 en dan zet ik ze op lokatie op elkaar.
Vind het wel super te lezen dat anderen het zo gewoon durven te vervoeren. Daar ben ik iets te veel doemdenker voor. Misschien toch maar overwegen op de dag zelf. Scheelt wat tijd (en op de vingers kijkers) op lokatie.