1

Onderwerp: Diy uitsteker

O my.... Kennelijk ben geen echte diy (terwijl ik mezelf op dat gebied toch wel wat hoger inschatte  :/  ). Wat is het probleem? De doe-het-zelf uitsteker set, ik maak de meest afgrijselijke uitstekers met lelijke bochtjes, hoekjes etc. Het ziet er niet uit  :s

Iemand tips?

Re: Diy uitsteker

:o ik snap niet zo goed wat je bedoelt

I never met a calorie I didn't like....

3

taartenprinsesje schreef:

:o ik snap niet zo goed wat je bedoelt

Ik heb een setje gekocht met stripjes, zodat je je eigen uitstekers kunt maken. Aan de hand van een mal (gemaakt van karton) probeer ik het stripje metaal zo te buigen dat het een uitsteker wordt. Alleen lukt me dat dus niet.

Vaak moet je een hoek die je hebt gebogen weer terugbuigen om een volgende hoek erin te maken.
Heb je alleen de strips of heb je echt de set waar ook de buigers bijzitten?

O... nu snap ik het!

Wat je moet doen is een plankje maken, en daarin een dikke spijker slaan. En bijv voor grotere bochtjes een rond staafje oid erin schroeven

Daaromheen buig je dan je metaalstukje

Want met een tangetje wordt het inderdaad vaak recht en hoekig

http://1.bp.blogspot.com/-dv9ChdOYyag/TcFoUNk57HI/AAAAAAAAA6E/OuklOLzDQ5o/s1600/DSCN1165.JPG

taartenprinsesje schreef:

http://1.bp.blogspot.com/-dv9ChdOYyag/TcFoUNk57HI/AAAAAAAAA6E/OuklOLzDQ5o/s1600/DSCN1165.JPG

Dit is de set die ik heb, echt ideaal! Kan er kleine bochten, grote bochten, scherpe hoeken en ronde hoeken mee maken.

Als je die niet hebt, kan je ook de hoek van je tafel gebruiken. En inderdaad een plankje met spijker en hieroverheen bijvoorbeeld een stukje smal pvc.

Ben er trouwens achter dat Diy Do It Yourself betekent....  :lol:

7 Laatst bewerkt door Queen (14-03-2013 21:23)

Kennelijk heb ik dus alleen de strips  :/

Maar de afbeelding van Taartenprinsesje biedt hoop, morgen maar even langs de bouwmarkt. Snap ik het zo goed: de spijker voor scherpe hoeken en rondjes voor de wat stompere?

Waar kun je de buigeset kopen trouwens?

Bedankt!!!

:Y

En kijk om je heen. Ik heb een kast met hele scherpe randen, die zou ik ook kunnen gebruiken om een hoekje te maken. Of de hoek van je houten plaatje zelfs al. De handgreep van mijn keukenkastje is rond en dik, mooi om een bochtje mee te maken, enz...
Maar probeer eerst een plankje met verschillende diktes schroeven. Zet ze ieder in een hoek van het plankje, anders kom je in de knoei qua ruimte als je je uitsteker aan het maken bent.

Deze set kan je in amerika kopen, die heb ik niet...

Hij was eerst wel in nl te koop, maar nu niet meer, of heeft iemand een tip?

Echt scherpe bochten kan je maken door er iets plats tegenaan te houden en daaromheen te buigen

10 Laatst bewerkt door taartjesdroom (14-03-2013 21:33)

Ik had hem bij taartenprinses.nl gekocht in Bleiswijk. Het heet Maak je eigen koekjes uitstekers set.

Inderdaad niet op voorraad. Misschien haar een mailtje sturen?

Daar is ie al ruim een jaar niet meer op voorraad... :s

Oh, dan ben ik echt net op tijd geweest!

Hij mag trouwens bij mij altijd geleend worden hoor  :Y

13 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (15-03-2013 09:36)

:thumb:

Ik heb ook veel ideeën voor leuke uitstekers en heb nu de strips van koek-it