1

Onderwerp: waar smaakt lemon curd naar?

Waarschijnlijk een hele domme  vraag  :o maar iedereen zegt dat lemon curd zo lekker is. Maar smaakt dit heel erg naar citroen? Ik hou nl niet van citroen. Vast een stomme vraag hoor maar hoor van sommigen dat het romig is? En is die uit een potje ook lekker?

2

Re: waar smaakt lemon curd naar?

Ja het smaakt echt naar citroen, dus als je daar niet van houdt, is het niets voor jou.
Het is een soort romige citroen jam.
Ik vind het onwijs lekker bij cupcakes met marsepein, mjammie!
Ik koop het bij de Jumbo, staat bij de jam.
Ooit eens zelf gemaakt, maar dat was wel errug zuur.... :lol:

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

3

Lot schreef:

Ja het smaakt echt naar citroen, dus als je daar niet van houdt, is het niets voor jou.
Het is een soort romige citroen jam.
Ik vind het onwijs lekker bij cupcakes met marsepein, mjammie!
Ik koop het bij de Jumbo, staat bij de jam.
Ooit eens zelf gemaakt, maar dat was wel errug zuur.... :lol:

Bedankt, ga ik dat niet  proberen  :D

4

Als je geen citroenliefhebben bent is het idd niet jou droomvulling, maar het is wel erg lekker.
Ik maak het alleen wel altijd zelf, zo kan ik nog een beetje met de suiker schipperen zodat het niet te zuur wordt, maar juist een lekker zoet smaakje heeft.

Als je trouwens lemon curd hebt die te zuur is probeer deze eens door je crème. Je krijgt echt een onwijs lekkere milde citroencreme als je ze door elkaar mixt.

5

Ik zou nooit citoen ijs eten maar lemoncurd in de taart is heerlijk.mijn kids willen niet anders.
En de lemoncurd iit een potje gebruik ik samen met kersenvlaaivulling.
Of samen met botercreme.
Voor 1.10 euro kun je het proeven op een halve eierkoek doen.Wel dun doen op de eierkoek met evt wat aardbeienjam.en dan de andere helft erop. :P
Mijn kids willen geen taart zonder lemoncurd, ik lust dus geen citroen maar wel deze vulling. Je eet het ook niet puur natuurlijk, maar samen met biscuit. Suc6

6

Ik zou nooit citoen ijs eten maar lemoncurd in de taart is heerlijk.mijn kids willen niet anders.
En de lemoncurd iit een potje gebruik ik samen met kersenvlaaivulling.
Of samen met botercreme.
Voor 1.10 euro kun je het proeven op een halve eierkoek doen.Wel dun doen op de eierkoek met evt wat aardbeienjam.en dan de andere helft erop. :P
Mijn kids willen geen taart zonder lemoncurd, ik lust dus geen citroen maar wel deze vulling. Je eet het ook niet puur natuurlijk, maar samen met biscuit. Suc6

7

je kunt ook sinaasappelcurd maken( en kopen, dacht ik),dat is sowieso minder zuur.

en de zelfgemaakte lemon is absoluut niet zuur :nooo

8

Mijn kinderen vinden dat het net als een fruitella citroensnoepje smaakt  :Y

9

omakneeltje schreef:

je kunt ook sinaasappelcurd maken( en kopen, dacht ik),dat is sowieso minder zuur.

en de zelfgemaakte lemon is absoluut niet zuur :nooo

Mmmmmmm, klinkt lekker

10

Mijn eerste reactie?

naar MEEER!!!! Lemon curd smaakt naar meeeeeer!!!! Een frisromige citrussmaak  :9  :9  :9

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

11

Sonj@ schreef:

Mijn eerste reactie?

naar MEEER!!!! Lemon curd smaakt naar meeeeeer!!!! Een frisromige citrussmaak  :9  :9  :9

Nu ga ik weer twijfelen  :D

12

Het is niet tenenkrullend zuur, het geeft niet de wrange nasmaak die je hebt als je puur citroen eet.
Een lekkere lemoncurd is eigenlijk romige pudding met een citrussmaakje zoals Sonj@ zegt.
Ik heb die uit een potje nog niet geproefd, want er wordt ook vaak gezegd dat die zeker zo lekker niet is als zelfgemaakte. En het is zo simpel om te maken, en helemaal niet duur.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13

Persoonlijk houd ik ook niet super van citroensmaak (qua ijs/pudding etc...) maar lemon curd in een taart is heerlijk fris in combinatie met de zoete marsepein! echt wel een aanrader  :thumb:

14

die uit een potje is op zich prima,
totdat je hem zelfmaakt en dan wil je dat potje uit de winkel niet meer :lol:

Het is niet moeilijk en oh zooooo lekker :9
en inderdaad je kan wat spelen met de suiker tot het jouw recept is.
Je hoeft ook niet meteen een heel recept te maken, doe de helft of 1/3 net hoe je makkelijk je ingredienten deelt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

15

Mag ik hier op inhaken?

ik maak voor mijn zus een kleine stapeltaart met thema lente...
nu wil ze in de onderste laag: citroenkwarktaart pudding (die van mona) en een laag aarbeienvlaaivulling. in de bovenste laag hazelnoot mousse.

Zijn dit lekkere combi's of kan ik ipv de hazelnootmousse beter een lemoncurd doen?

of word het dan weer te zuur?

wie helpt mij?

16

Linda Minnis schreef:

Mag ik hier op inhaken?

ik maak voor mijn zus een kleine stapeltaart met thema lente...
nu wil ze in de onderste laag: citroenkwarktaart pudding (die van mona) en een laag aarbeienvlaaivulling. in de bovenste laag hazelnoot mousse.

Zijn dit lekkere combi's of kan ik ipv de hazelnootmousse beter een lemoncurd doen?

of word het dan weer te zuur?

wie helpt mij?

tuurljk  ;) .ik zou niet 3 smaken door elkaar doen. ik zou gaan voor 2 lagen citroenkwarktaart en dan in het midden 1 frisse laag (aardbeienvlaaivulling of lemoncurd, lijkt me allebei wel een goede combi).