1

Onderwerp: Vulling van te voren maken

Hallo dames

Ik heb een vraag. Ik ga voor zaterdag een verjaardagstaart maken en mijn wilde weten of ik de vulling voor de taart vandaag al kan maken, want ik wil de taart morgen pas vullen en bekleden.

Ik werk morgen van 9 tot 9 en heb dus geen tijd om na 9 uur 's avonds nog de vulling te maken en dat op te laten stijven en daarna pas te bekleden, moet zaterdag namelijk weer om half 9 's ochtends beginnen tot 4.

Dus een beetje krap bij tijd. Iemand een idee? Ik wilde trouwens aardbeienmousse en bonbonbloc vulling maken.

Bedankt!!

....

Re: Vulling van te voren maken

Het zijn allebij vullingen met slagroom die kun je wel maken en dan invriezen. Maar ik zie dat is voor jou geen optie. Maar volgens mij is het geen probleem hoor als je de vulling vandaag maakt.

De aanhouder wint!

3

Met slagroom moet je wel oppassen. In principe moet dat binnen 24uur na opening geconsumeerd zijn.
Dus de vullingen die je opnoemt, zou je in principe op vrijdag moeten maken om ten laatste zaterdag op te eten.
Maar voor eigen gebruik moet je zelf zien. Ik heb ook al slagroom op die 3 dagen oud was zonder problemen (stond wel constant op 4° in de koelkast), dus je taart zou je ook tussen decoraties door weer goed moeten koelen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Bedankt voor de info. Misschien moet ik maar morgen ochtend wat vroeger opstaan en de vullingen dan maken. Ik wil geen risico lopen dat iemand ziek wordt

....

5

Je slagroom zal niet meteen bederven als je het van tevoren maakt. Je moet het alleen wel goed koud houden en goed afdekken. Als je zaterdag een stukje taart overhoudt zou ik dit alleen niet NOG een dag bewaren.