1

Onderwerp: Ruitjespatroon + patronen snijden

Ik zie hier vaak taarten passeren met op de zijkant een ruitjespatroon afgewerkt met zilveren suikerbolletjes.
Hoe verkrijg je dat?
Gewoon in krassen?

En hoe krijg je een patroon uit fondant gesneden?  Ik heb een mooi lettertype gevonden.  Ik ga dat afdrukken op papier en dan?
Gewoon op de fondant leggen en rond snijden?  Waarmee kan ik best snijden?

Alvast bedankt om op de vaagjes van deze beginner te antwoorden.  ;)

2

Re: Ruitjespatroon + patronen snijden

Je kan ze er met zo'n soort torn-wieltje in rollen, of met een speciale mal erin drukken. (Het ruitjes patroon)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Siska1974 schreef:

Je kan ze er met zo'n soort torn-wieltje in rollen, of met een speciale mal erin drukken. (Het ruitjes patroon)

De mal heet de diamant cutter... maar zelf met een tool/ achterkant van een schilmesje  en lineaal erin drukken kan ook. Kost alleen wat meer tijd en moeite, want je moet wel eerst alles afmeten zodat de lijnen elke keer dezelfde afstand tot elkaar hebben....

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

4

Bedankt al.

Iemand die weet hoe ik patronen kan uitsnijden?

5

wat betreft het uitsnijden: ja, uitprinten, invetten met crisco (blijft het net aan het marsepen of fondant plakken, en dan met een hobbymesje uitsnijden. letters laten lggen en overtollige fondant weghalen....

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

6

Bij een boekenketen (boekenvoordeel dacht ik )  heb ik een heel fijn hobbymesje gehaald, zilverkleurig, met een fijn puntje.
Officieel voor kaartjes te maken (lastige plekjes van plaatjes uitsnijden)  maar deze werkt erg fijn voor fondant.
Wel even je fondant beetje laten aandrogen voor je gaat snijden.

Voor je ruitjespatroon kun je heel goed zo'n dun lineaaltje gebruiken die vaak in agenda's zitten.

1x je verhoudingen uitzetten op een papiertje, dit plastificeren of in een dorzichtig mapje doen en je hebt je lijntjes...

Succes

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

7

ik heb op photoshop een tekening gemaakt van die ruitjes,
ga deze op bakpapier overtekenen en dan erover met het rollertje,
als die dan nog niet duidelijk genoeg zijn nog een extra x erover met zo'n rollertje :)

Maar ik weet niet of het gaat werken, moet eind deze maand die taart maken :p Heb de ruitjes ook zeer klein gemaakt, zodat ik deze op regelmatige basis kan gebruiken en ik niet elke x het opnieuw moet maken. zo kan ik er lijntjes tussen uit laten :)