Re: Bob de Bouwer in 3D
Super gaaf!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Bob de Bouwer in 3D
Super gaaf!
HOW TO! HOW TO! HOW TO!
Bob zit echt strak in zijn pak! Ik zou hem niet willen aansnijden hoor...
mijn mond valt open van verbazing,wat een mooie strakke taart,mijn complimenten
dit vraagt inderdaad om een how to
WAUW..!!!!
Prachtig wat een super mooie taart zeg. Kan me voorstellen dat de kleine man helemaal in zijn nopjes was..
Leuk bedacht hoor..
Ok, ik zal proberen het uitgebreider te beschrijven. Bob in 10 stappen:
1. Ruim van tevoren begin je met het hoofd van Bob. Men neme een piepschuim bal en snijdt die met een scherp keukenmes of een zaagje doormidden. De ene helft bekleed je met een vrij dikke laag gele fondant met flink wat tylose erdoor. Bij het afsnijden van de overtollige fondant neem je een malletje (ik had er eentje gemaakt van bakpapier) in de vorm van een half maantje, dat aan de 'binnenkant' de lijn van het bolletje volgt, legt dat tegen het beklede bolletje aan en snijd je de klep langs het malletje af.
Wegleggen en laten drogen.
2. Andere helft van het bolletje bekleed je met een vrij dunne laag huidkleurige fondant. Wegleggen en laten drogen.
3. Als de beide halve bolletjes droog zijn, zodat je ze zonder schade kunt oppakken, plak je beide helften netjes tegen elkaar aan met royal icing. Houd dit wel even goed tegen elkaar aangedrukt, zodat de helften vastgeplakt zitten en blijven.
4. Nu kun je zien waar de 'nek' gaat komen, daar prik je een lange satéprikker in. Je prikt het hoofd ergens op (bijvoorbeeld een stuk piepschuim of een opgehoogd plankje met een gat) zodat je de neus, ogen, mond, oren, het haar en het gele driehoekje voorop de helm kunt maken. Neus, oren, haar en driehoekje vastplakken met royal icing, de rest kan met water. Laten drogen.
5. Ook de handjes zijn handig om enkele dagen tevoren te maken, zodat ook die in de goede vorm kunnen uitharden. Steek meteen vast een klein satéprikkertje in de handjes, voor de bevestiging aan de arm straks.
6. Als je gereedschap voor in de riem en/of Bobs ene hand wilt maken, geldt hetzelfde: ook alvast maken en laten hard worden.
7. Het lijf maak je van cake in dezelfde grootte als het hoofd, waarbij je het lijf iets langer maakt door nog een extra schijfje cake onder het halve bolletje te plakken (ik denk een centimeter of 2,5 - 3) in dezelfde diameter als de bol erboven.
Lijf bekleden met oranje fondant. Dan een reep blauw eromheen voor de broek. De de riem maken en opplakken. NB: rol de fondant voor de broek niet te dun uit, zodat je de rode blokjes op het hemd straks duidelijk dunner kunt maken, dat geeft een mooier effect. Als je gereedschap onder de riem wilt, plak je dat eerst tegen het lijf (met RI) en de riem zelf daarna eroverheen. De gesp maken van een stukje fondant van een iets donkerder kleur en op de riem plakken.
8. Voor de armen pak je een stuk oranje fondant met flink wat tylose en rolt daar nette 'worsten' van. Langs het lijf meet je af hoe lang je rol moet zijn en snijdt dat netjes af. Voor de gebogen arm is het 't mooist om de rol aan schouderkant schuin af te snijden, zodat die tegen het ronde deel van het lijf past. Aan de mouwkant maak je met een balltool een kuil waar het handje deels invalt, zodat je het idee van een overhangende mouw krijgt. Maak aan beide kanten van de arm vast een gat met een satéprikker, waar straks aan de ene kant de prikker van de schouder en aan de andere kant de prikker van het handje in kan.
9. Dan de rol een klein poosje laten liggen, alvast een beetje in de goede vorm gebogen voor de rechterarm. Als de arm een beetje stevig is geworden, maar nog wel buigzaam is, steek je een satéprikker in het lijf op de plek waar de arm moet komen. Rondom de prikker insmeren met een dot royal icing en de arm over de prikker heen op zijn plek schuiven. Bij de gebogen arm het handje ook meteen in de mouw prikken, zodat die arm aan de onderkant ook wat ondersteund wordt. Even goed vasthouden tot de arm goed plakt.
10. Als de armen aan het lijf vastzitten, plak je de bretels op. Vervolgens met een klein vierkant uitstekertje blokjes van rode fondant maken. Let er hierbij goed op dat je deze fondant dunner uitrolt dan de blauwe reep van de bretels, zodat ze wat dieper vallen voor een beter ruimtelijk effect. Plak de vierkantjes om en om op het oranje deel van Bobs lijf, voor het houthakkershemd.
En Bob is compleet.
Geen idee of het zo duidelijk is, laat me weten als ik iets niet goed heb uitgelegd?
En nog een close up van Bobs lijf, misschien helpt dat ook nog iets:
Ge-wel-dig!!!
Duidelijke uitleg, maar of ik het ook zo zal kunnen is een ander verhaal.
O wauw hé!!!
Wat een mega gafe taart!!!!
Ik ga snel nog ff kijken hoor
Groetjes, Jose
Wauwwwwie!!! Dat is de gaafste bob de bouwer die ik gezien heb!! Wat een super taart! En ontzettend lief dat je die uitgebreide how to met ons wilt delen zeg!!
allemachtig wat een
prachtige mooie taart !!!!!!!
Dit is toch niet normaal meer! Ik vind hem echt helemaal geweldig!
Super gaaf!!!!!!!!
Wow meiden, ik zit te blozen van alle complimenten. Dank jullie wel
Het is niet te geloven, zo mooi dat ie is!!!!
Echt zoooo gaaf!
Deze is echt supergeweldig fantastisch!! Dankzij jou een verjaardag om nooit meer te vergeten!!
Zoete groet,
Mandy
Wat is deze taart mooi! Ik heb hem al een tijdje geleden opgeslagen, morgen ga ik beginnen met all voorbereidingen. En dan hopen dat de oogjes van zoonlief gaan stralen op zijn verjaardag!
Bedankt voor de duidelijke How-to!
Wouw wat een super gave en mooie taart!
waauw geweldig gemaakt, is echt heel erg kunstig, de jarige is dan ook waarschijnlijk in de 7de hemel met een bob de bouwer op zijn kamer))))
waauw geweldig gemaakt, is echt heel erg kunstig, de jarige is dan ook waarschijnlijk in de 7de hemel met een bob de bouwer op zijn kamer))))
allereerst wat een plaatje van een taart
vind hem echt geweldig
en wat bakels betreft klopt ik heb er ook last van
dacht eerst dat het aan mij lag maar dus niet
hij is idd droger net of ie al droog uit de emmer komt
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Bob de Bouwer in 3D