1

Onderwerp: Wie zit het foutje in deze Gitaartaart...?

Toch maar eens de uitdaging aangegaan om een heuse 3D taart te maken.
Het was toch even een gepuzzel, want ze wilde 'm graag met de bonbonbloccreme en die moet dan in de koelkast. Laat de plank van 90cm nou net te groot zijn voor de koelkast en daar kwam ik pas achter toen ik alles al gezaagd, geknipt, gesneden enz. had (ik heb een extra brede koelkast, maar die is van buiten 90cm, niet van binnen natuurlijk  :grr: )

Maar goed, op het laatste moment pas samengesteld en ingepakt achter in de auto gelegd, daar was het droog en koel. Is het koude weer van dit weekend toch ergens goed voor...  :D

Oja, het foutje is niet geheel mijn schuld, maar het sjabloon wat ik had uitgeprint was al zo. Later bij het bekijken van foto's van echte gitaren, zag ik dat er iets niet klopte, maar toen was het al te laat. Wie ziet het?

https://lh6.googleusercontent.com/-YjFBy2UAYZ4/UTx4SylGNmI/AAAAAAAADMU/8DoQKKTkqFA/s800/Gitaar%2520Joey%2520I.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-7edXfHmoGfw/UTx4UmP74cI/AAAAAAAADMg/SZQiID8Q6kc/s512/Gitaar%2520Joey%2520II.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-FXS2CiYk5r0/UTx4S0pjYAI/AAAAAAAADMY/4CxfWGYm1hU/s720/Gitaar%2520Joey%2520III.JPG

Groetjes, Anouk

Re: Wie zit het foutje in deze Gitaartaart...?

Geen idee totaal geen verstand van gitaren  O-)

Maar ik vind hem goed gelukt!

I never met a calorie I didn't like....

3

ziet er goed uit!
ik denk dat je naam op zijn kop staat
of je hebt een links handige gitaar??!?!?!?!!?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Mmm, stemknoppen moeten aan de bovenkant???

Hij is wel super, hoor!

5

Wauw! Hij lijkt wel echt!  ;)

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

6

Horen de volumeknoppen niet aan de andere kant? Anders zou ik het niet weten, hoor. Vind hem verder prachtig!

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

Euh.... En gitaar heeft altijd een gat in de kast dacht ik. Maar bij elektrische gitaren is dat niet zo geloof ik, dus mijn antwoord is fout hihihi.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

8

Dank jullie wel voor de reacties en het raden  ;)  :)
Gelukkig is het niet direct voor iedereen zichtbaar...  :D
In een elektrische gitaar zit inderdaad geen gat.

Als ik goed naar de foto's heb gekeken dan zou de kop met de stemknoppen precies andersom moeten zodat de knoppen bovenaan komen. Toen ik daar achter kwam, was die knop al bekleed.
Ach, het lijkt op een gitaar... dat is het belangrijkste, toch?!

Groetjes, Anouk

9

Hij is heel gaaf. En ach dat foutje, ik zag het niet.

Ik vind het eerlijk gezegd best een slordige fout. En iemand die een gitaar taart besteld weet heel goed hoe en gitaar eruit ziet.
Ook de volume knoppen en het witte vlak zitten niet goed. En de naam staat op zijn kop.
Leg aar eens een foto van een elektrische gitaar naast de foto van je taart. Dan zie je dat hij op meerdere punten niet klopt.
Verder vind ik het wel knap dat je het gedurfd hebt om hem te maken maar volgende keer zou ik er een voorbeeld foto bij leggen om te zorgen dat het wel helemaal klopt.

11

OK, dat is jouw mening. Dank je voor het delen.
Het jongetjes is 10 geworden en zit net een maand op gitaarles, met zo'n 'gewone' gitaar met een gat erin. Maar de moeder vond deze stoerder. Ik denk niet dat die het zo hoog opnemen.

En ik heb er wel degelijk een foto naast gehad. Zie deze:
http://3.bp.blogspot.com/_dstYJ9ad_F4/S35ZFxRLkuI/AAAAAAAAA5s/pKcxRDuoP0c/s400/elektrische+gitaar+kopen.jpg

Nu ik nog eens kijk, zie ik dat ik een 'linkse' gitaar heb gemaakt (van een silhouette dat ik had uitgeprint, dus zonder detail) en alleen het witte vlak verkeerd heb geplaatst, omdat de foto van een rechtse gitaar is. Niet handig, zeker. Maar een foutje is menselijk, toch?

Groetjes, Anouk

12

Oooooh zit daar die fout? nou zeg,zelfs met je foto erbij had ik het niet gezien hahaha. Oké, ik zal wel blond zijn.
Ik heb hem ook even aan mijn man laten zien die les heeft gehad op een gewone en elektrische gitaar, maar ook die zag het niet zo snel.
dus euh.... Maak je geen zorgen hoor! Echt super gemaakt!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

13

Nou Anouk, werkelijk waar;als zoveel mensen het niet zien (inclusief ikzelf), zou ik alleen maar supertrots zijn op deze geweldige taart!!!!!!!!!!!!!!!!!!

14

Super!!

15

Mooi, lijkt net echt! Maar qua foutje zie ik dat de puntjes op de fretten (hals van gitaar) niet goed geplaatst zijn

16

heeeel gaaf!!!!  :thumb:

17

Ik als leek op het gebied van gitaren zeg:
WAUW! Wat een mooie, strakke, stoere gitaar!!!!

18 Laatst bewerkt door Msester (11-03-2013 17:41)

loesbakt schreef:

Mooi, lijkt net echt! Maar qua foutje zie ik dat de puntjes op de fretten (hals van gitaar) niet goed geplaatst zijn

Ik speel nu ruim 10 jaar gitaar en maak me eigenlijk nooit zo druk om waar die positiestippen zitten  :o

Uhm... Het gat voor je versterkkabel is weggelaten.. Of zit die aan de zijkant ?? :D

Vind hem wel ontzettend gaaf  :thumb:

19

Ik speel nu ruim 10 jaar gitaar en maak me eigenlijk nooit zo druk om waar die positiestippen zitten  :o

Uhm... Het gat voor je versterkkabel is weggelaten.. Of zit die aan de zijkant ?? :D

Vind hem wel ontzettend gaaf  :thumb:

Dank je wel! Iedereen trouwens voor de enthousiaste reacties!!

Eh, het gat voor de versterkkabel...  :think:  Is dat dat ding wat onder, achter de witte knoppen zit? Dat klopt dan, ik kon nergens goed zien hoe dat er nu precies uit zag en heb het dan maar weggelaten.
En er is 1 positiestip te weinig. Het kwam niet helemaal uit, dus ik heb me gefocused op de onderlinge 'afstanden'.
Tja, het kan altijd preciezer en dit keer heb ik toch wat meer vrijheden genomen.

Groetjes, Anouk

20

Was er blijkbaar met m'n hoofd niet helemaal bij tijdens het maken van de taart. M'n lieve kat is ernstig ziek en heb 'm na een week van dagelijkse bezoekjes vandaag bij de dierenarts achter moeten laten om te zien of zij 'm nog op de been krijgt. Nu zit ie daar in zo'n hokje met een infuus in z'n poot en gaat ze proberen wat eten binnen te krijgen. Dat is ons niet gelukt... Toen ik wegging, liet hij zo'n zielig miauwtje horen. Alsof hij vroeg waarom ik hem daar liet zitten.

Maar goed, dat is even heel wat anders en heeft niets met de taart te maken, maar moest het even kwijt.

Groetjes, Anouk

21

Achhhh dat is wel heel erg sneu inderdaad..

Maar hij is super goed gelukt!! En vooral de klankkast heel erg strak!
Dus laatstaan als je je hoofd er wel bij hebt!! ;)

Heel veel sterkte!

22

Ik zie geen foutjes.
maar vind het een heel coole gitaar.
En foutjes mogen hé. dat maakt het 'taart' eigen haha! :)
Nee ik zou er niet te hard mee inzitten. Ik vind hem super!

Veel sterkte met je kat!

23

hij is echt helemaal geweldig!!! super strak en wat een werk! - en vooral onder je omstandig heden, heel veel sterkte! -
ik vind hem mega gaaf en vraag me af om mij dit gelukt zou zijn!

- zo gaaf zelfs, dat ik hem graag van je op wilt slaan;) -

24

Jaaaa, ik had het goed  :lol: ! Maar moest goed kijken hoor.
Het is een prachtige gitaartaart. Ik heb ooit een akoestische gemaakt en het is een heel gepriegel met die snaren vond ik.

Sterkte met je kat!

25

Ik vind hem kei mooi!! Echt...mijn complimenten!!

En ook namens mij heel veel sterkte met je kat! Hopelijk komt alles goed!