1 Laatst bewerkt door Donnay (12-03-2013 11:22)

Onderwerp: Hét perfecte rondje

Weet iemand hoe ik een prachtig rondje uit een frosty sheet kan snijden voor op een cupcake?

Ik heb het al geprobeerd met een uitsteker maar die moet je toch licht even in het rond draaien wil die gaan "snijden" en dan krijg je dus geen mooie rand  :rolleyes:  Ik ben al aan het zoeken naar een apparaat, de wilton circle cutter...........maar die snijdt niet kleiner dan zo'n 12 cm en dat is al veeeeel te groot  :s 

Is er niet wat in de handel waardoor dit gemakkelijk wordt gemaakt? Of is er iemand met de gouden tip?

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

Re: Hét perfecte rondje

En als je nou met een scherp mesje langs je vormpje snijd?

De aanhouder wint!

3

Janny Wiemelink schreef:

En als je nou met een scherp mesje langs je vormpje snijd?

Heb ik ook geprobeerd maar de randen rullen toch iets op. Het is wel te doen maar toch............ik moet er zeker zo'n 50 snijden en als er iets is wat het zoveel makkelijker maakt dan zou dat natuurlijk super zijn..... :Y

4

Ik druk dan een ijzer uitsteekvormpjes er op, zodat ik een lichte afdruk krijg. En deze knip ik dan uit met een schaar.
Maar dat kost natuurlijk veel tijd bij grote aantallen.

5

Je kunt werken met een pons!
Er zijn verschillende ronde (papier/karton) ponzen.

Ik gebruik ze zelf ook, weliswaar voor andere vormen (zoals vlinders) maar het werkt perfect.

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

6

Oja.....bij TLCS hebben ze nu ook pre-cut vellen voor cupcakes!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

7

Ik vind het ook met een schaartje het netste gaan. Pons lijkt me ook ideaal, maar moet je net hebben.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

het moet met een uitsteker ook gaan, als het bij jou niet is gelukt zijn je uitstekers enkel niet scherp genoeg.
De uitstekers van cakesbybien zijn erg scherp en daar kun je hele vormpjes in frosting sheet mee uitdrukken, dus dan moet het met een gewoon rondje, die je eventueel nog kunt draaien helemaal lukken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Mocht je er niet uitkomen met de voorgaande tips, dan wil ik evt. ook wel kijken of ik je kan helpen .... of eigenlijk of mijn Cricut je kan helpen  O-)

10

http://www.create4fun.nl/c-225035/cirkelsnijders/

Deze webshop heeft meerdere cirkelsnijders te koop. Zou dat misschien iets zijn?

11

Dank allemaal voor het meedenken. Het verbaast me eigenlijk dat er nog niet echt iets daarvoor bestaat.....een hulptool.

Thanks Mirannetje voor je aanbod.....maar ik moet straks al aan de slag....het was een last minute voor een bekende.

Die cirkelsnijders zien er wel goed uit. Dat vind ik wel een handig ding maar of hij ook netjes op een A4tje (waar alle printjes al op staan) zonder vegen kan snijden weet ik niet maar ik vind het wel een goeie!

En het klopt dat mijn uitstekers niet scherp genoeg zijn. Ik zal eens kijken bij cakesbybien. Pre-cut vellen zijn natuurlijk ook ideaal, alleen ben ik daar nu te laat mee maar ik ga 'm onthouden!

De ponzen heb ik ook aan gedacht....maar bestaan die wel in die maat? Ik ken ze niet maar ga ook daar eens achteraan.

:Y

12

Ik leg mijn icing sheets zonder plastic achterkant altijd op zo een wit schuimmatje. Dan steek ik er met mijn ronde uitsteker zo een rondje uit...(ietsjes met je uitsteker draaien)  Nooit problemen mee gehad  :P

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

13

Ponsen in die maat zijn er wel hoor! Bij de betere hobbywinkel te krijgen. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

14

Wilton heeft er ook een:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … insert-set