1

Onderwerp: biscuit bakken in bloempotje??

Ik las of hoorde ergens dat je in een gewoon ouderwetse terra cotta bloempot ook een biscuit kunt bakken, heeft iemand hier dit al eens gedaan?
Ik wil zo graag eens een echt bloempotje met bloemetjes maken, maar weet net goed welke vorm je dan zou moeten gebruiken

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: biscuit bakken in bloempotje??

Lijkt me niet echt hygiënisch.... tenzij de bloempot is geglazuurd, maar dan nog...

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Volgens mij kan het wel. Als het een ongebruikte bloempot is wel te verstaan. Eerst een hele dag in water laten staan ivm verbranden. Bakpapier op de bodem en alu folie aan de zijkant. Wel nog invetten.
Is net als zo'n reumertopf waar vroeger in werd gebakken.

groeten Annemieke
Cake It

4

Ik heb wel eens cupcakebeslag in mini terracotta potjes gebakken. Dat ging prima. Wel eest even afwassen en insprayen met bakspray.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

5

Ik heb mijn bloempotje in een waterglas gebakken. Dat heeft dezelfde vorm, maar is van glas (wel hygiënischer vind ik). Helaas heb je dan wel een klein bloempotje, maar misschien kan je ook iets groters vinden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Volgens mij kan het wel. Er zijn trouwens al meer topics over geweest door de jaren heen. Hier is een linkje naar een Amerikaanse site.. http://www.marthastewart.com/339009/flowerpot-cakes

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7 Laatst bewerkt door Mammavanvijf (13-05-2012 19:14)

Ow..wel een heel leuk idee!!!!
Dat ga ik zeker eens proberen....

(weer iets op mijn lijstje wat ik wil uitproberen.... vreselijk forum is dit :Y  :Y )

Krijg gelijk visioenen... bij het tuincentrum hebben ze van die kleine bordjes met daarop teksten als: welkom, bedankt, of eh... aardbeien te koop..... :)

8

Dat gaat weer geld kosten...  :lol:

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Bij xenos waren een tijdje geleden silicone bakvormpjes in de vorm van een bloempotje te koop.
Weet niet of ze er nu nog zijn..

Deze heb ik hier in hoorn afgelopen donderdag nog gezien. Ik heb ze zelf maar het zijn kleine bloempotjes.

11

Ottolien schreef:

Ik heb mijn bloempotje in een waterglas gebakken. Dat heeft dezelfde vorm, maar is van glas (wel hygiënischer vind ik). Helaas heb je dan wel een klein bloempotje, maar misschien kan je ook iets groters vinden.

Hoe weet je dan welke "maatvoering"je moet hanteren?
Ik mag volgende week namelijk ook aan de bloempot...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!