1

Onderwerp: Letters van royal icing

Hallo allemaal,

Ik ga een boek als taart maken, maar daar moeten letters bovenop komen. Aangezien het een tekst in het grieks gaat worden kan ik ze niet uitsteken en dacht ik om ze van royal icing te maken. Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik dit van tevoren doen? Ik wil de taart namelijk zo vers mogelijk maken en de icing moet toch wel eennacht uitharden, dacht ik toch?

Ik hoor graag jullie tips, bedankt!

2

Re: Letters van royal icing

wil je de letters met een run out maken ?
als het een beetje tegen zit duurt dat langer om te drogen ,dus zou ik ze eerder maken en meer omdat het snel breekt
succes

3

Sorry.. ik voel me een beetje dom.. wat is een run out?

4

je kan de letters rechtstreks op de taart spuiten als je dat aandurft en als je daar de tijd voor hebt. anders zou ik zezeker 2 dagen of langer van tevoren maken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Ik zou als je het er niet gelijk op durft te zetten het eerst op een papier de tekst op schrijven in spiegelbeeld. Daarna bakpapier er over heen leggen. Hier alles overtrekken met licht gekleurde pipingcel. Dan kan je het bakpapier met de kant met pipingcel op de taart drukken. Hierna kan je de lijnen die je zien overtrekken met de icing. Dit hoeft dan ookniet ver van te voren doen

6

En genoeg op voorraad maken, want er breken er toch altijd een paar........

Hier nog een youtube-filmpje............waarin ook de term run-out voorkomt https://www.youtube.com/watch?v=F3z7GxCNT-E

7

Hee bedankt allemaal! Het is opzich best goed gelukt! Ik had de tekst 2x geschreven en de mooiste letters gebruikt. Straks ff een fotootje met het resultaat. Bedankt!!